Wit kleverig goedje??????

Gestart door Daisy, november 07, 2019, 15:05:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

Daisy

Dacht eerst op afstand twee een jonge stinkzwammen te zien, maar dat bleek niet het geval. Dit zat op een takje en was behoorlijk kleverig. In de berm onder naaldbomen.
Met vriendelijke groet, Daisy.

lukasverboom

Een korstmos is het  in ieder geval niet. Ik verplaats het topic voor je.
Groet,
Lukas

Marien bioloog
Favoriete groepen: korstmossen, mossen, schelpen, vleermuizen, mariene dingen.

Korstmossen in de tuin? https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,464730.0.html

Daisy

Met vriendelijke groet, Daisy.

Daisy

waar staat de topic nu? kan hem niet vinden
Met vriendelijke groet, Daisy.

lukasverboom

Onder paddenstoelen. Je kunt je eigen bijdragen ook terugvinden onder profiel -> mijn bijdragen. En in het verplaats-topic staat een link.

Groet,
Lukas

Marien bioloog
Favoriete groepen: korstmossen, mossen, schelpen, vleermuizen, mariene dingen.

Korstmossen in de tuin? https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,464730.0.html

Daisy

Met vriendelijke groet, Daisy.

ridderzwam

in feite hoort dit topic ook niet bij paddenstoelen. Wel bij slijmzwammen.


groet,
Ria,

Marian Jagers

Dag Daisy,

Met een omweg naar het juiste forum. Je vondst is nog niet rijp.
Jammer dat het voorste exemplaar niet scherp in beeld is (staat nu wat in de weg).
Groot Kalkschuim geef ik de meest kans en als 2e mogelijke kandidaat Heksenboter.
Je zou nog eens kunnen gaan kijken hoe je vondst er nu uit ziet.
Groeten Marian

Daisy

Hoi Marian, bedankt voor de reactie. Terug gaan zal niet lukken, de foto heb ik gemaakt tijdens een boswandeling in een weekendje weg! Heb naar aanleiding van jou reactie nog wat verder gezocht en kwam bij heksenboter tegen:   " De zwam kent verschillende tinten van meestal heldergeel. Het uiterlijk is een onregelmatige kussenvorm van 2-13 cm doorsnede en niet hoger dan 3 cm. Heksenboter voelt ruw aan en is sponzig, bros en teer."  Dan neig ik toch naar jou 1e optie gezien de kleur en omdat het een behoorlijk kleverig goedje was en in mijn beleving niet bros en teer.  :duim:
Met vriendelijke groet, Daisy.