Zijn gevoerde vogels nog wel wilde vogels?

Gestart door de Boer, oktober 30, 2019, 13:15:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

de Boer

Beste allemaal,

Ik wilde even jullie mening vragen over hoe jullie tegen het voeren van vogels aankijken. Je hebt namelijk van die hotels op reis waar ze vogels voeren. Bij Costa Rica met kolibrie voederbakken. Zien jullie dat dan nog als wilde vogels voor jullie waargenomen soorten?
Ik wilde namelijk naar Gambia gaan naar het Senegambia hotel. Daar voeren ze zelfs vultures en die komen dan ook zelfs in de tuin.
Ik weet niet zo goed wat ik daar nou over moet denken. Of ik dat nou kan wegschrijven als waargenomen soort omdat ik t eigenlijk niet echt zo wild vogelen vind. Een beetje circus of nep achtig.
Maar aan de andere kant voer je hier in Nederland ook gewoon de mezen en mussen met voederballen en dat vind ik dan nog steeds wel wilde mezen.
Hoe zien jullie dat met die Gambia hoteltuin? Nog wel als een echte wilde vogel waarneming?

Bedankt voor een reactie en vriendelijke groet,
Martijn de Boer

Guus Peterse

Het is precies zoals je zegt: als je de mezen in je eigen tuin als wild invoert, dan ook de vogels in de tuin van het Senegambiahotel, lijkt me. Het zijn in principe natuurlijk daar wilde vogels dus vanuit de database gezien prima om ze als wild in te voeren. Verder is het een kwestie van hoe je er zelf over denkt. Dat kun je alleen zelf bepalen.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

de Boer

Bedankt voor de mooi omschreven reactie Guus,

Ik was benieuwd hoe jullie ertegenaan keken, maar je hebt wel gelijk dat als je daar vogels voert dat het in pricipe hetzelfde is als dat je het hier doet. Ja, volgens mij zijn er een hoop mensen die ze vanaf daar als waarneming invoeren, dus denk nu zelf ook dat het als waarneming wel klopt.

Met vriendelijke groet,
Martijn de Boer