Onbekende paddenstoel (abrikozenrussula?)

Gestart door rupsje, oktober 28, 2019, 23:16:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

rupsje

3-10-2019, Itterbeck, grensgebied Nederland/Duitsland. Op schrale zandgrond, wegrand, in de buurt van Den,Spar, Berkenopslag, Vogelkers en Heide. Weet iemand de naam van deze (onderkant betreft een kleintje die er vlak naast stond). Een meter verderop stond Slijmige spijkerzwam. Rode vlekken op steel m.i. typisch. Afgaand op de kleur was mijn eerste indruk Abrikozenrussula, maar na inzage in de boeken betwijfel ik dat. Iemand die uitkomst kan geven? Bij voorbaat dank,

Herman Damman

rupsje

Melchior van Tweel

Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

rupsje

Bedankt voor je reactie Melchior. Daar had ik geen moment aan gedacht. Mag ik vragen hoe je hier op gekomen bent?

Groet,

Herman
rupsje

Melchior van Tweel

Citaat van: rupsje op november 11, 2019, 22:02:56 PM
Bedankt voor je reactie Melchior. Daar had ik geen moment aan gedacht. Mag ik vragen hoe je hier op gekomen bent?

Groet,

Herman
Combinatie van kenmerken: Witte, dicht op elkaar staande lamellen die de steel niet (lijken te) raken). Roestkleurige vlekken op de steel. De hoed heeft meestal ook roestkleurige vlekken, maar die zijn hier helemaal over de hele hoed.
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

rupsje

Bedankt voor je toelichting Melchior! Weer wat bijgeleerd. Met vriendelijke groet,

Herman Damman
rupsje