slijmzwam op mos op Beuk

Gestart door Gert Kremer, oktober 15, 2019, 22:37:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Kremer

ik maakte een foto van de Mosschelpje op Beuk en zag dat er op +/- 1 meter hoog ook nog witten (stipjes) zaten. Dus de Loep erbij en zag dat het slijm was met er naast wat donkere Slijmzwammetjes.
Wat slijm en rijp materiaal meegenomen met en op Mos,  thuis in een boterkuipje op vochtig papier gelegd.
Nu heb ik slijmzwammetjes op een steeltje met vrij dikke kopjes. maar ze worden niet wit (kalkachtig).
Wie heeft een idee of deze zo goed zijn voor onderzoek? het zijn er maar een paar stuks hoor.
Ik hoor het graag.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

vergeten om er bij te zetten.  rijp? en niet rijp.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Marian Jagers

Ze zijn rijp Gert, maar nog niet opgedroogd.
Dan worden ze vanzelf witter.
Groeten Marian

Gert Kremer

Citaat van: Marian Jagers op oktober 16, 2019, 17:41:16 PM
Ze zijn rijp Gert, maar nog niet opgedroogd.
Dan worden ze vanzelf witter.

dat hoop ik Marian,  maar zolang... ik weet niet of het goed gaat. tis wel een mooie.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

morgen of zondag is even in de Nanninga zoeken,  ik heb sporen gevonden. zie foto.
Maar materiaal is nog vochtig.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

op de bus gedaan richting Hans.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Vandaag is je slijmzwam aangekomen. De vruchtlichamen zijn helaas hard dus niet goed rijp. Ik kan de vruchtlichamen niet leeg blazen, de sporen zijn onregelmatig en er is geen capillitium te vinden. Ik denk dat het een Physarum is maar dan houd het op. De volgende keer beter.
Hans
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Marian Jagers

Zat er wel een beetje in Gert. Slijmzwammen die slecht willen drogen zijn een probleem.
Vooral nu het zo geregend heeft. Ik had e.e.a. meegenomen van een eik. Laat je het in een doosje afgesloten drogen ze niet. Haal je ze er uit, drogen ze te snel en worden ze te hard.

Groeten Marian

Gert Kremer

Citaat van: Marian Jagers op oktober 23, 2019, 23:29:16 PM
Zat er wel een beetje in Gert. Slijmzwammen die slecht willen drogen zijn een probleem.
Vooral nu het zo geregend heeft. Ik had e.e.a. meegenomen van een eik. Laat je het in een doosje afgesloten drogen ze niet. Haal je ze er uit, drogen ze te snel en worden ze te hard.

weet 2 gevonden misschien morgen goed, we zullen doorgaan.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.