waarnemingenbeleid

Gestart door Geum rivale, oktober 03, 2019, 17:06:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

Geum rivale

Citaat van: Oenanthe op oktober 07, 2019, 18:43:31 PM
Ik heb lange tijd nieuwe deelnemers aan het forum vriendelijk verzocht geen schuilnaam te gebruiken of anoniem te blijven, conform de forumregels. Hoewel dat vrijwel altijd tot positieve reacties heeft geleid gebeurt het nog zo vaak dat ik ermee opgehouden ben. Maar ik reageer ook niet meer op vragen van lieden die anoniem op het forum zitten.
Je heb ongetwijfeld gelijk, maar dit onderwerp gaat niet over anonimiteit maar over waarnemingenbeleid.
Kees van Reenen

OlivierO

Citaat van: Henri van Dodeweerd op oktober 07, 2019, 13:09:08 PM
Citaat van: marcel234 op oktober 07, 2019, 12:11:24 PM
Citaat van: Henri van Dodeweerd op oktober 07, 2019, 11:45:04 AM
En Kees heeft het er al langer onder staan. Ik weet namelijk al lang dat hij Kees heet
Ik dacht ook dat ik dat al eerder gezien had...

Dat klopt ook. Maar het verhaal van Olivier klopt voor de meter niet. Maar dat is vast een vergissing...

Merk even op dat ik niet aan Kees heb gevraagd heb om met zijn eigen naam te ondertekenen en dat geldt dus enkel als voorbeeld (allicht had ik "voorbeeld" er moeten bij zetten). Ik doe namelijk net hetzelfde, mijn gebuikersnaam is vaag, mijn handtekening is duidelijk. Meer moet dat niet zijn (voor mij).

Ik ben echt de slechtste nog niet hoor ...  ;)
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

OlivierO

Citaat van: Wilfred op oktober 07, 2019, 14:23:25 PM
Citaat van: OlivierO op oktober 05, 2019, 15:04:32 PM
Ja, dat houdt het op hé.

Als mensen alleen maar voordelen willen halen uit het forum en niet willen meewerken aan de informatie te delen, dan denk ik volgende keer ook wel even na voor ik iemand verder help.

Ik gaf trouwens het voorbeeld van de garage, maar als je niet wíl zien dat dat hetzelfde is, dan is verdere discussie nutteloos. Voer gerust in op iNaturalis, maar als je hier een vraag komt stellen, heb dan tenminste het fatsoen om het ook hier in te geven.

Helaas zit een toenemend deel van de mensheid voortaan zo in elkaar, wen er maar aan.
In de detailhandel (waar julle allen deelnemer aan zijn) hebben ze daar constant mee te maken en worden ze dagelijks met voorbedachte rade "misbruikt".
Door het internet is dat enorm toegenomen en het lijkt wel of er een moraals verandering heeft plaatsgevonden, vooral bij de jeugd die dat allemaal doodnormaal vindt.
Proberen dat moraal te corrigeren of bij te sturen is totaal zinloos als het om het "eigen belang" van de mens gaat.
Veelal accepteren dat het zo is en vriendelijk blijven, is de beste remedie  ;D
Neemt niet weg dat er af en toe gerust een wat van gezegd mag worden !

Ik heb geen intentie gehad om onvriendelijk te zijn, tot ik werd aangevallen en ik het woord "fatsoen" gebruikte, wat volgens mij nog heel goed meevalt. Helaas gaat veel van de emotie of intentie verloren in de platte teksten die je typt. Emoticons worden zelfs ook vaak mis geïnterpreteerd. Lees je zelf de tekst "al roepend", dan komt die allicht heel anders over dan dat hij bedoeld is.

Naar mijn gevoel vráág ik altijd aan de mensen om hun naam te vermelden en heb ik dat nooit opgedrongen. Vroeger waren de forumregels zo en vroeg ik dat meerdere keren, tegenwoordig meestal alleen als ik ook op de eigenlijke vraag zou willen antwoorden en graag mensen met hun naam aanspreek. Doe je dat niet, klaar dan, ik ga er mij verder niet druk in maken (in tegenstelling tot wat men hier denkt).

Soit, ik begrijp al die commotie hier eigenlijk zelfs niet ... Soms denk ik dat mensen echt bewust zoeken naar dingen om aanstoot aan te nemen. Ook een nieuw verschijnsel voor zover ik dat aanvoel.

Mocht iemand zich beledigd voelen, zonde, dat was niet de bedoeling. Ik ga mijn niet excuseren want ik had niet de bedoeling, maar ik hoop wel dat iedereen het achter zich kan laten.

Succes verder met het invoeren van waarnemingen.  ;) ;D
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Wilfred

De insteek van mijn bericht was dat ik het in basis met je eens ben maar dat het moraal van mensen moeilijk bij te sturen is.
Mijn zinsdeel "en vriendelijk blijven" was vooral algemeen en spreekwoordelijk bedoeld en had geen directe betrekking op jouw eerder reacties.  ;)

Frank van de Putte

Citaat van: Geum rivale op oktober 07, 2019, 18:22:08 PM
Zijn die topics van vogels die op inaturalist zijn ingevoerd nou serieus gesloten zodat niemand meer kan helpen met de determinatie?
Dat klopt, en dat begrijp ik, gezien het voorgaande, dus niet. Wat is de reden, frankmeer? Is het mogelijk de sluiting ongedaan te maken?
[/quote]

Ik heb het ongedaan gemaakt, volgens mij is er geen enkele zinnige reden te bedenken om dit soort topics op slot te gooien.
Dat wordt slechts bij uitzondering gedaan, bv als topics dreigen te ontsporen en eindigen in scheldpartijen enzo.
Groetjes,

Frank van de Putte

migratorius

Ik heb er in principe geen problemen mee als er om determinatie gevraagd wordt van wat voor site dan ook.
Ik ben via dit forum op waarneming.nl en observation gekomen (net zoals Julian), dus dat zou hypocriet zijn.
Als de waarnemingen op een andere "openbare" site (ebird, iNaturalist) staan zie ik al helemaal geen reden om te zeuren.
Als je geen positieve reactie kan geven, dan reageer je beter niet (je moest een weten hoevaak ik een antwoord maar niet stuur, haha).

JanHein

OlivierO

Citaat van: Wilfred op oktober 07, 2019, 21:03:29 PM
De insteek van mijn bericht was dat ik het in basis met je eens ben maar dat het moraal van mensen moeilijk bij te sturen is.
Mijn zinsdeel "en vriendelijk blijven" was vooral algemeen en spreekwoordelijk bedoeld en had geen directe betrekking op jouw eerder reacties.  ;)

Ja, sorry, ik pikte gewoon in op jouw antwoord, het was niet naar jou gericht ...  :-\
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Geum rivale

Citaat van: Frank van de Putte op oktober 07, 2019, 21:28:06 PM
Ik heb het ongedaan gemaakt, volgens mij is er geen enkele zinnige reden te bedenken om dit soort topics op slot te gooien.
Dat wordt slechts bij uitzondering gedaan, bv als topics dreigen te ontsporen en eindigen in scheldpartijen enzo.

Bedankt, andere Frank.
Kees van Reenen