Welke Breedvoetvlieg?

Gestart door cranefly, oktober 01, 2019, 01:16:03 AM

Vorige topic - Volgende topic

cranefly

Zonder tabel kom ik er niet uit welke Breedvoetvlieg dit is. Tijd dus om een tabel aan te schaffen, maar misschien is er hier iemand die er zo al wat van kan maken...?

Gezien 30-09-2019 te Nieuwegein, Park Oudegein. Op Hazelaar in bosachtige omgeving met veel Populieren, Eiken en diverse soorten naaldbomen.

Alvast dank,

Vriendelijke groeten,
Reindert van Eekelen

jck

De Nederlandse breedvoetvliegen en basterdbreedvoetvliegen, Menno Reemer & Herman de Jong, Entomologische Tabellen nr 10, 2016.  :duim: Mooi boek.

Volgens mij kan ik deze sleutelen tot Agathomyia spec maar daarna is het voor mij gokken.

James

Henk Soepenberg

Vriendelijke groeten,
Henk

cranefly

Citaat van: jck op oktober 01, 2019, 10:47:59 AM
De Nederlandse breedvoetvliegen en basterdbreedvoetvliegen, Menno Reemer & Herman de Jong, Entomologische Tabellen nr 10, 2016.  :duim: Mooi boek.

Volgens mij kan ik deze sleutelen tot Agathomyia spec maar daarna is het voor mij gokken.

Dank voor je reactie. Ik kwam het boek gisteren tegen via 'Diptera in beeld', ziet er mooi uit idd. Heb 't zojuist besteld :)

Citaat van: Henk Soepenberg op oktober 01, 2019, 13:24:59 PM
Mannetje Agathomyia falleni, denk ik.  https://diptera.info/photogallery.php?album_id=39&rowstart=0

Bedankt Henk, ik denk dat je gelijk hebt. Als ik het goed zie, is het van de gelijkende soorten nl. de enige met bruine halters.

Vr. groeten,
Reindert


Leon Olsthoorn

Ben je lid van de NEV? Dan krijg je als je op de juiste plek een vinkje zet die nieuwe tabellen automatisch thuisbezorgd
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

cranefly

Citaat van: Leon Olsthoorn op oktober 01, 2019, 16:55:32 PM
Ben je lid van de NEV? Dan krijg je als je op de juiste plek een vinkje zet die nieuwe tabellen automatisch thuisbezorgd

Nee, ben (nog) geen lid, bedankt voor de tip!

Vr. Groeten,
Reindert