welke zou dit kunnen zijn.

Gestart door cekay, september 28, 2019, 08:44:31 AM

Vorige topic - Volgende topic

cekay

Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/180171071/.
1 Uiltje onbekend - Noctuidae spec. imago, op licht, lichtval
datum: 2019-09-27
locatie: Nuenen (NB)
klein donker uiltje
foto's:

met vriendelijke groet

Carl Nolte

Bart van Hoogstraten

Rechtsboven in het venster van je waarneming zit een button "Opties". Als je daar "Beeldherkenning" kiest krijg je het antwoord.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Frank van de Putte

Als we iedereen gaan doorverwijzen naar de "beeldherkenning" dan kunnen we het forum net zo goed opdoeken.

Het werkt voor sommige soortgroepen en/of foto's helaas totaal niet, dus moeten we waarnemers niet gaan aansporen om blind op de "software" te vertrouwen, maar het bij twijfel gewoon aan echte mensen te vragen, hier op het forum.
Groetjes,

Frank van de Putte

caliprobola

Citaat van: Frank van de Putte op september 28, 2019, 11:03:32 AM
Als we iedereen gaan doorverwijzen naar de "beeldherkenning" dan kunnen we het forum net zo goed opdoeken.
Met deze redenering kunnen we dan de beeldherkenning maar beter opdoeken...

In dit geval heeft de beeldherkenning het overigens - met score 100% - bij het rechte eind.

Frank van de Putte

Ik ben niet tegen de software, maar er wordt wel erg vaak naar verwezen, tegenwoordig. Nachtvlinders zijn 1 van de groepen waar het goed werkt, maar bij andere groepen is het soms hopeloos.
Bij de spinnen kom ik regelmatig foto's tegen die 99% een bepaalde soort aangeven, maar die zijn 100% fout. Dus de percentages zijn bedrieglijk, en daarom zou ik iedereen aanraden om bij twijfel het forum raad te plegen.
Groetjes,

Frank van de Putte

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Frank van de Putte op september 28, 2019, 11:03:32 AM
Als we iedereen gaan doorverwijzen naar de "beeldherkenning" dan kunnen we het forum net zo goed opdoeken.

Het werkt voor sommige soortgroepen en/of foto's helaas totaal niet, dus moeten we waarnemers niet gaan aansporen om blind op de "software" te vertrouwen, maar het bij twijfel gewoon aan echte mensen te vragen, hier op het forum.

Dat doe ik alleen bij soortgroepen waarbij de beeldherkenning betrouwbaar is en dan alleen als de machine het voor 100% zeker weet en ik het daarmee eens ben.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

OlivierO

Citaat van: Frank van de Putte op september 28, 2019, 11:03:32 AM
Als we iedereen gaan doorverwijzen naar de "beeldherkenning" dan kunnen we het forum net zo goed opdoeken.

Niet iedereen wordt "doorverwezen" en het forum opdoeken omdat er een extra functie is, is wel héél kort door de bocht.


Citaat van: Frank van de Putte op september 28, 2019, 11:03:32 AM
Het werkt voor sommige soortgroepen en/of foto's helaas totaal niet, dus moeten we waarnemers niet gaan aansporen om blind op de "software" te vertrouwen, maar het bij twijfel gewoon aan echte mensen te vragen, hier op het forum.

Niemand zegt in dit topic dat je 100% moet vertrouwen op de uitkomst van ObsIdentify.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.