Weet iemand misschien wat meer hierover?

Gestart door f.walraven, september 27, 2019, 13:28:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

f.walraven

Ik zou graag willen weten welke soort dit is. Volgens de automatische herkenning is dit een berkenglasvlinder. Ik denk eerder aan een keverlarve.
Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/180146657/.
1 Berkenglasvlinder - Synanthedon culiciformis rups
datum: 2019-09-15
locatie: Niftrik - buitengebied (GE)

foto's:







Rayan Majoor

Foto's 1, 2, 5 en 6 inderdaad een keverlarve, foto's 3 en 4 een keverpop
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

arpwifi

Hoi Francien,

Het zal van een boktor zijn Kun je wat over het hout vertellen? Brandhout? Bouwhout? Dood stammetje op de grond?
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

f.walraven

#3
Ze komen uit een partij brandhout, met diverse soorten, o.a. els, es, wilg,eik, prunus. Wellicht nog andere soorten, maar dat weet ik niet. Ik was meewerkend logé. Ik voelde me al enigszins schuldig want de automatische validatie had er berkenglasvlinder van gemaakt en we hebben de larven aan de kippen gegeven.
Groetjes,
Francien

arpwifi

Zet maar weg als Phymatodes testaceus onzeker dan - die komt goed overeen lijkt het... ga ik niet valideren, maar ik den wel dat'ie daar goed staat.
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

f.walraven

Dank je wel, ik heb het aangepast!
Groetjes,
Francien