Welke rups?

Gestart door rupsje, september 16, 2019, 22:34:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

rupsje

Twede berichtje m.b.t. Polen.  Weet iemand de naam van deze? Opgemerkt kan nog worden dat ik meerdere exemplaren vond op Bijvoet en Wilde averuit. Bij voorbaat dank,

Herman Damman


rupsje

rupsje

Vandaag nog eens gekeken en ook andere foto's. Ik begin te vermoeden dat dit een jong stadium is van de Geoogde W-uil en dat ik die nog in een aantal andere stadia gefotografeerd heb. Kom er nog wel op terug.

Herman
rupsje

Rayan Majoor

Ook vergelijkend met de tekening van het halsschild lijkt me dat helemaal te kloppen :duim:
Ook andere gegevens zoals tijd van het jaar (zie bijvoorbeeld http://euroleps.ch/seiten/s_art.php?art=noct_contigua ) kloppen. Alleen staat hier Artemisia niet als waardplant aangegeven, maar op lepiforum wel. Ik zou hem dus wel durven goedkeuren :duim:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

rupsje

#3
Bedankt Ryan. Hierbij (tijdelijk)  voor de geinteresseerden nog een drietal foto's die m.i. vermoedelijk dezelfde betreffen. Wat een verschil in de verschillende stadia.

Groet,

Herman



rupsje

rupsje

Volgens het forum van Lepiforum zouden de foto's 1,2, en 5 (in ieder geval) ook Hyssia cavernosa betreffen.

Herman Damman
rupsje