Onbekende kamperfoelie

Gestart door rapunzel, september 15, 2019, 19:50:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

rapunzel

Geacht forum,

Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/179590221/.
1 Plant onbekend - Plantae indet.
datum: 2019-09-15
locatie: Purmerend - Wheermolen (NH)
Van Niels hoorde ik dat het in ieder geval om een kamperfoelie gaat

foto's:


Bij voorbaat hartelijke dank
Koos
Koos Ballintijn

Willemien Troelstra

Volgens mij voldoet hij goed aan de kenmerken van Lonicera maackii.
groet, Willemien Troelstra

nielseimers

Dat vond ik ook, vanwege de toegespitste bladtop, maar ik vond het blad vrij licht voor Lonicera maackii. Ik heb echter geen alternatief met deze bladvorm, de andere soorten hebben een meer afgeronde bladtop.

rapunzel

Dan ga ik er dat maar van maken. Juist die toegespitste bladtop viel mij ook op.
Ik dank jullie hartelijk.
Met vriendelijke groet,
Koos
Koos Ballintijn

Hannie Luijten

Dag Koos,

Het is wel al een tijd geleden, maar je bent deze Kamperfoelie op die vindplaats al eens eerder tegen gekomen. Op waarneming.nl wel te verstaan:

https://waarneming.nl/observation/109284457/

;)



Groet, Hannie

Rien Ondersteijn

Wel Hannie : met beide een invoernauwkeurigheid van resp 10 en 25 meter ... en een veel grotere werkelijke afstand tussen de twee waarnemingen
zie ik dit als twee aparte waarnemingen van dezelfde soort.Interessant-Purmerend is blijkbaar erg geschikt voor verwildering dezes.
Groene groe[n]tjes.Rien.

Rob Koelman

Citaat van: Rien Ondersteijn op september 18, 2019, 22:24:20 PMPurmerend is blijkbaar erg geschikt voor verwildering dezes.

Of de soort is in Purmerend gewoon veel aangeplant...  B)
Met vriendelijke groet, Rob

Hannie Luijten

Citaat van: Rien Ondersteijn op september 18, 2019, 22:24:20 PM
Wel Hannie : met beide een invoernauwkeurigheid van resp 10 en 25 meter ... en een veel grotere werkelijke afstand tussen de twee waarnemingen
zie ik dit als twee aparte waarnemingen van dezelfde soort.Interessant-Purmerend is blijkbaar erg geschikt voor verwildering dezes.

Wel Rien, je hebt helemaal gelijk. Zo exact had ik niet naar de kaart gekeken. Excuus!
Groet, Hannie

rapunzel

Citaat van: Rob Koelman op september 18, 2019, 23:13:34 PM
Citaat van: Rien Ondersteijn op september 18, 2019, 22:24:20 PMPurmerend is blijkbaar erg geschikt voor verwildering dezes.

Of de soort is in Purmerend gewoon veel aangeplant...  B)
Veel aangeplant, dat zeker niet. Dan had ik hem veel meer moeten zien, daarvoor loop ik teveel rond in Purmerend, maar in sommige heesterkragen is het zo'n bende dat aanplant en verwildering niet te onderscheiden zijn
Gr.
Koos
Koos Ballintijn

Arie2

Volgens mij Rode kamperfoelie

Arie van den Bremer