Kemphaan?

Gestart door Martijn123, september 05, 2019, 13:21:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

Martijn123

4 dagen geleden dit steltje gevonden in een ondergelopen weiland. Ik kon niet echt dichtbij komen (plus matig licht) maar heb er wel deze gecropte foto aan over gehouden. In het veld moest ik aan kemphaan denken, maar ook gestreepte strandloper schoot heel even door mijn hoofd. De omstandigheden waren niet heel gunstig en ik heb geen scope, ik kon hem niet helemaal afmaken. Ik heb hem ingevoerd als kemphaan, maar ben benieuwd of iemand hem ook met zekerheid kan afmaken.

Dit is helaas de beste foto die ik heb, lichte snavelbasis+lichte wenkbrauwstreep vallen op. Net als donkere teugel. Ik ben benieuwd.

OlivierO

Als je hem ingevoerd hebt is het handiger om de link naar de waarneming hier te plaatsen of bij voorkeur via "Hulp forum" (zie bij de waarneming Opties en dan Hulp forum).

Om op uw vraag te antwoorden: ik vind de snavel nogal recht en lang voor een Kemphaan, de borst wat te getekend en er is nogal veel oogstreep. Ik zou hier een Tureluur van maken.

Wacht nog even een bevestiging af ...
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Martijn123

Wow, niet eens aan gedacht... Erg dom, ik ben het eens met tureluur oepsie

Henri van Dodeweerd

Eens met tureluur.

Verder ben ik het met je eens dat biologie cool is, maar hier op het forum ook graag bij ieder bericht vermelden wie biologie cool vind  ;D
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Oenanthe

Citaat van: Henri van Dodeweerd op september 06, 2019, 10:14:02 AM
Verder ben ik het met je eens dat biologie cool is, maar hier op het forum ook graag bij ieder bericht vermelden wie biologie cool vind  ;D
Waarmee Henri wil zeggen: onderteken altijd je berichten met je eigen naam alsjeblieft. Dat is op dit forum regel en het communiceert zo veel prettiger.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips