Geelkeelmuisspecht? of wat wel?

Gestart door aalstg, september 02, 2019, 19:33:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

aalstg

Kan iemand mij helpen met de determinatie van deze door mij in Costa Rica waargenomen 'Muisspecht'.
Volgens de admin kan het geen Geelkeelmuisspecht zijn omdat die niet in Costa Rica voorkomt, maar in het boek "A Guide to the Birds of Costa Rica" wordt deze soort vermeld met een status "Resident, common from lowlands to ca. 2100 ft etc.". Ook onze gids, die wij als behoorlijk kundig en betrouwbaar hebben ervaren, vertelde ons dat de vogel die wij zagen (en hoorde), een Buff-Throated Woodcreeper was. De vogel die wij zagen leek behoorlijk veel op een Ivory-Billed Woodcreeper, maar had i.t.t. deze soort een volledig zwarte snavel.

Het betreft deze waarneming
https://costarica.observation.org/waarneming/view/164309713
Geelkeelmuisspecht - Xiphorhynchus guttatus gezien op 2004-11-17 Costa Rica - Manuel Antonio N.P.
bij voorbaat dank Gerard van Aalst

Maarten Hotting

Hoi Gerard,
Ik heb je topic even op de juiste plek op het forum gezet.
De opmerking op je waarneming heb ik even gemist, ik zal even bij de waarneming reageren.
Groet,
Maarten

migratorius


aalstg

Heren,
Hartelijk dank voor deze informatie. Ik was er inderdaad achter gekomen dat er wel meer fouten in dat boek staan.

Maarten, geen probleem hoor, jouw verlate reactie. Jullie hebben het verschrikkelijk druk met het beoordelen van de enorme hoeveelheid waarnemingen. Heel veel begrip daarvoor en nog meer respect voor jullie werk als vrijwilliger.

Groetjes, Gerard