Turkestaanse (niet Daurische) Klauwier Anjumer en Lioessenserpolder

Gestart door Vincent Hart, augustus 22, 2019, 15:16:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Hart

Hoewel er zeker in het begin enige onduidelijkheid was over de 'Isabelklauwier' in de Anjumer en Lioessenserpolder, is inmiddels toch wel duidelijk dat het een (waarschijnlijk 2e kalenderjaar) vrouwtje Turkestaanse Klauwier betreft.
Ongetwijfeld zal de vogel ook als die soort worden ingediend.

Mocht je dus een waarneming hebben ingevoerd van de vogel als 'Daurische' of als 'Daurische of Turkestaanse' Klauwier dan kun je het beste de soort even wijzigen naar Turkestaanse Klauwier.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Hendrikvdw

Kun jij mij aangeven waarom dit dan als 2e kalenderjaar vrouw Turkestaanse Klauwier moet genoteerd worden. Is de discussie op dit forum gevoerd want ik kan het niet vinden?

Ik heb diverse literatuur op nageslagen, ik neig naar een 1e kalender jaar Turkestaanse maar ik begrijp ook dat er hybriden voor komen. Dit maakt uitsluiten op soort niveau lastig.

Ik wil de discussie niet opnieuw starten, maar zou graag een onderbouwing willen. Vandaag heb ik de Klauwier mogen bewonderen, prachtige soort.

Mvg,

Hendrik

Vincent Hart

Zie het citaat in de hyperlink in mijn bovenstaande bericht, en een uitgebreidere discussie hier.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

frankmeer

Vogel is inmiddels aanvaard als Turkestaanse.

Mocht je deze nog hebben ingevoerd als 'Daurische' of als 'Daurische of Turkestaanse' Klauwier dan kun je het beste de soort even wijzigen naar Turkestaanse Klauwier, dan wel deze op 'zeker' zetten. De waarneming wordt vannacht door de server dan automatisch van een :right: voorzien. Alvast bedankt! :police:
Frank van der Meer