Viervlek lieveheersbeestje

Gestart door Gert Kremer, april 18, 2008, 21:01:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Kremer

Is dit een Viervlek lieveheersbeestje? met wat lange sprieten.

3719
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

blaauw7

Geen lieveheersbeestje maar een Scaphidium quadrimaculatum. Leeft in zwammen of in bomen aangetast door zwammen.
Groeten,
Dick Belgers

Gert Kremer

CiteerGeen lieveheersbeestje maar een Scaphidium quadrimaculatum. Leeft in zwammen of in bomen aangetast door zwammen.
Dat klop zat bij slijmzwam en rotte winterhoutzwam.
Heeft dit beesje geen Ned. naam?
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Goyatlah

#3
Kun jezelf opzoeken in het Nederlands Soorten Register of bij de soortbeschrijving hier op waarneming.nl
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Jeroen Nagtegaal

CiteerKun jezelf opzoeken in het Nederlands Soorten Register of bij de soortbeschrijving hier op waarneming.nl
Kun jij dat niet doen? Is toch neit zo vee werk.
Achja maakt het uit.
NL naam volgens soortenregister Gevlekte schimmelkever
op WRN.nl heeft ie er geen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Goyatlah

Citeer
CiteerKun jezelf opzoeken in het Nederlands Soorten Register of bij de soortbeschrijving hier op waarneming.nl
Kun jij dat niet doen? Is toch neit zo vee werk.
Achja maakt het uit.
NL naam volgens soortenregister Gevlekte schimmelkever
op WRN.nl heeft ie er geen.
Moi Jeroen,

tuurlijk wel, maar een vraag die je zelf hebt leren beantwoorden... (hoef je daarna nooit meer te stellen)
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Gert Kremer

Citeer
CiteerKun jezelf opzoeken in het Nederlands Soorten Register of bij de soortbeschrijving hier op waarneming.nl
Kun jij dat niet doen? Is toch neit zo vee werk.
Achja maakt het uit.
NL naam volgens soortenregister Gevlekte schimmelkever
op WRN.nl heeft ie er geen.
Ik had op waarneming. nl wel gekeken.
Nederlands Soorten Register weet ik nog niet hoe dat werkt.

Jeroen bedankt ;)

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Goyatlah

#7
Neserlands Soorten Register = http://www.nederlandsesoorten.nl/get?site=nlsr

daarnaast  heb je het Europese Soorten register (zonder landsnamen maar met veel meer informatie over taxonomie): http://www.faunaeur.org/

Een ding. Nederlandse namen zijn bijna altijd "bedachte" namen, en zijn lang niet altijd zinvol. "Lateinse" namen wel - hoewel die ook niet altijd kloppen, maar dan is dat ergens terug te vinden.

@Jeroen: deze replie heeft me minstens 10 keer zoveel tijd gekost dan het vinden van een naam - die ik nog steeds niet heb opgezocht.  B)  
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Jeroen Nagtegaal

Ik doe het meestal door gewoon de latijnse naam te knippen en plakken in google en je krijgt dan bij een van de eerste berichten de site an Nederlandse Soorten.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

jan cuppen

Wanneer je heel serieus aan kevers doet kun je beter de wetenschappelijke ( = niet Latijnse) namen proberen te onthouden. Vind je in elk geval meer literatuur.
Met vriendelijke groeten,

Jan Cuppen

Gert Kremer

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.