Paddenstoelenexcursie 2019

Gestart door Melchior van Tweel, augustus 17, 2019, 12:23:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

dreka

Dankjewel Martin, daar kan ik nog wat van leren.
Wij houden van Paddenstoelen

sjaakvantiel

#31
Het was een heel gezellige en leerzame excursie. Ik heb veel (merendeels) nieuwe soorten gezien. Een bos op klei geef idd. totaal andere soorten dan op leem en zandgrond. Bedankt hiervoor Melchior, Carolien en andere deelnemers.

Carolien

Beste allemaal,
allereerst wil ik iedereen heel hartelijk bedanken voor de ontzettende leuke dag op Landgoed Neerijnen afgelopen zaterdag. Jullie aanwezigheid, het prachtige weer en het grandioze aanbod aan paddenstoelen, maakte deze dag wat mij betreft helemaal perfect.

Ik heb tijdens de excursie zelf, zo'n 120 vondsten ingevoerd op Obbsmap, hier zijn later nog heel wat soorten bij gekomen door al jullie ingevoerde waarnemingen van de dagen erna en de soorten die nog microscopisch zijn onderzocht door o.a. Martin en Jan. (hiervoor veel dank) Hiermee is mijn totaal uitgekomen op maar liefst 148 soorten (!!)

Ik heb mijn best gedaan hier een zo'n compleet mogelijk overzicht van te maken, maar door de grote hoeveelheid vondsten, is het goed mogelijk dat ik sommige vondsten ben vergeten of wellicht iets niet goed heb ingevuld.
Ik wil jullie dan ook allemaal vragen om de lijst even heel kritisch door te nemen/controleren en indien nodig, jullie op,- (en/of) aanmerkingen hier door te geven.

Zoals jullie kunnen zien heb ik de lijst heel simpel gehouden met uitsluitend de Nederlandse namen. Op die manier hoop ik dat het ook voor de beginnende deelnemers een duidelijk overzicht is geworden.

Hartelijke groet Carolien

Hartelijke groet Carolien Reindertsen

rietvanoosten

#33
Hallo Carolien,
Ben heel benieuwd naar de soortenlijst, maar kan deze (nog) niet openen (is inmiddels gelukt).
Heb nog 5 of 6 soorten voor de lijst, ben met de laatste bezig  :blink:


met vriendelijke groet, Riet

dreka

Dankjewel Carolien .

Is goed overzichtelijk , was een hele fijne dag.
Wij houden van Paddenstoelen

Carolien

Hartelijke groet Carolien Reindertsen


sjaakvantiel

Dit lijkt me een andere excursie dan waar ik bij was :rolleye: Mooi resultaat Martin.