Geringde Goshawk Namibië

Gestart door Stefan v. Schaik, augustus 14, 2019, 16:40:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

Stefan v. Schaik

Hallo,

Een vriendin van me heeft onderstaande southern pale chanting goshawk gefotografeerd.
Locatie: Okaukuejo Camp in Etosha NP, Namibië
Helaas is maar 1 cijfer te zien. Weet iemand of er projecten met deze vogels zijn?
Op cr-birding krijg ik ze niet gevonden.

Groeten,
Stefan van Schaik

mdumdumdu

Is helaas alleen wetenschappelijk geringd. Deze ringen zijn dus alleen in de hand of dood af te lezen. Alleen kleurringen zijn op CRbirding.org te vinden. CR staat namelijk voor Colour Ringed. De ring om de poot van deze roofvogel is dus te vergelijken met een metaal/ aluminium ring in Nederland
Menno den Uijl
Geniet binnen, maar wordt vrolijk buiten

https://waarneming.nl/user/lifelist/139485

gcusters

Mogelijk is de kleurring verloren gegaan.
In dit project hebben gekleurringde vogels ook een metalen ring zoals deze vogel.

mvg
Geert


Cygnus

#3
In Namibie wordt geringd met ringen van de Safring-ringcentrale. Deze ringcentrale is gevestigd in Zuid-Afrika, de ringen worden echter ook in omringende landen gebruikt. Elk jaar worden in zuidelijk Afrika ongeveer 55.000 ringen aangelegd, waarvan tussen de 150 en 200 aan de door jouw waargenomen Zanghavik. Van de 55.000 ringen worden er circa 9.000 gebruikt in Namibie. Op jouw foto is het laatste nummer van de ring te zien, misschien heb je nog meer fotos waarop eventueel te lezen is wat er voor de 4 staat. Ik zou deze gegevens melden bij Safring, zij kunnen dan bevestigen of dit een safring is en wellicht hebben zij toch nog wat informatie over de meest waarschijnlijke ringplek. Contactgegevens: safring[at]adu.org.za

Dat metalen/aluminium/wetenschappelijke ringen alleen in de hand of dood zijn af te lezen klopt niet helemaal, er worden elk jaar tienduizenden metalen ringen afgelezen met telescoop of via fotos.
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema