Handige functie op Lumix G9 camera!

Gestart door GOP, juli 29, 2019, 00:26:02 AM

Vorige topic - Volgende topic

GOP

1

Wilfred

Digitaal zoomen op je camera is eigenlijk ook "croppen" toch ?
Het eindresultaat (op pixelniveau) is niet zo heel veel anders dan een foto zonder digitale zoom nadien croppen op je computer.
Of zeg ik nu iets heel geks ?

Melchior van Tweel

Inderdaad een opvallend verschil. Misschien dat de camera extra pixels genereert door interpolatie en er pas na het croppen een jpg van maakt, waardoor de jpg-artefacten klein blijven??? Ik ga dit ook eens proberen!
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Alex Kwak

De truc is waarschijnlijk dit:
CiteerWat deze stand doet, is acht beelden combineren die zeer snel achter elkaar worden genomen terwijl de sensor zich verplaatst.
Zie https://www.cameranu.nl/nl/p2199275/panasonic-lumix-dc-g9-systeemcamera-body-zwart
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

OJGoreng

Citaat van: GOP op juli 31, 2019, 23:07:17 PM"Croppen" doe je dus eigenlijk ook niet, want je gaat niet "inzoomen" in het beeld je verkleint de gebruikte oppervlakte van de sensor, waardoor je het zoom effect creƫert, maar alle voordelen van de grotere sensor blijft behouden.

Dat is juist de definitie van croppen. Op sommige camera's heet deze functie ook gewoon "crop mode".
Met vriendelijke groet, Zainal

Rick van der Weijde

Hier zijn diverse bijdragen verdwenen, waaronder het eerste. Account verwijderd?
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography