rupsen op malva/kaasjeskruid

Gestart door landloper, juli 18, 2019, 13:15:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

landloper

kan iemand op basis van deze foto een vlinder aan deze rups koppelen? Plant bleek geen stokroos maar kaasjeskruid/malva

bvd
j de groot

lukasverboom

Ik neem aan dat deze op een stokroos zat, en niet op een klaproos? En waar/wanneer is de foto gemaakt?
Groet,
Lukas

Marien bioloog
Favoriete groepen: korstmossen, mossen, schelpen, vleermuizen, mariene dingen.

Korstmossen in de tuin? https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,464730.0.html

Rayan Majoor

Doet mij eerder aan kaasjeskruid denken, maar stokroos zou ook goed kunnen inderdaad. Dat zal wel bedoeld zijn. (de stokroossnuitkever zit bij mij ook volop op groot kaasjeskruid dus zit allebei in dezelfde richting).
Dit zijn in ieder geval distelvlinderrupsen. Die worden wel vaker op verbazingwekkend andere planten dan distel of brandnetel gevonden.
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

lukasverboom

De bestandsnaam "rups op stokrros (sic) f" deed me die soort vermoeden :)

Rupsen laat ik aan jou over.
Groet,
Lukas

Marien bioloog
Favoriete groepen: korstmossen, mossen, schelpen, vleermuizen, mariene dingen.

Korstmossen in de tuin? https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,464730.0.html

Rayan Majoor

Citaat van: lukasverboom op juli 18, 2019, 17:17:21 PM
De bestandsnaam "rups op stokrros (sic) f" deed me die soort vermoeden :)
Ah, vandaar ;D :angel:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

landloper

 :angel:
stokroos idd en vandaag gemaakt.
j de groot

Rayan Majoor

Ik had laatst ook een paar distelvlinderrupsen meegenomen en toen ik daar ook eens besloot wat kaasjeskruid bij te doen begon een van de twee rupsen inderdaad ook enthousiast te eten. De ander at er niks van. Blijkbaar dus toch een goede mogelijke waardplant, ook al wordt ie niet door elke rups geaccepteerd.
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl