Welke veldgids vogels India.

Gestart door daan van seuren, juni 29, 2019, 11:37:58 AM

Vorige topic - Volgende topic

daan van seuren

Hallo,

In het najaar willen we naar India, het noordelijke deel. We zullen daar o.a bezoeken: Tadoba NP, Bharatpur, Corbett NP.
Wie kan mij een veldgids vogels aanbevelen. Alvast bedankt.

Vriendelijke groet,
Daan van Seuren.

migratorius

Ik heb twee aanbevelingen – als je een van beide koopt heb je absoluut een topboek in huis.

(1) Birds of the Indian Subcontinent Inskipp, Grimmett, Inskipp. Let op: koop de 2e editie uit 2012.
Hele verbetering t.o.v. de oude versie qua indeling: uitgebreide tekst, afbeelding en verspreiding allemaal bij elkaar. Ik heb de oude versie maar zal deze gids misschien ook kopen. Nadeel: beetje dikker dan het volgende boek, met een slappe kaft.

(2) Rasmussen & Anderton. The birds of South Asia, the Ripley Guide. 2005. Zie recensie: https://www.dutchbirding.nl/recensies/243/pamela_c_rasmussen_john_c_anderton_2005_the_birds_of_south_asia_the_ripley_guide
Korte tekst, afbeelding en verspreidingskaart overzichtelijk bij elkaar; uitgebreidere beschrijvingen staan in het tweede deel. Dat tweede deel is nuttig, maar hoef je niet mee te nemen. Dat heb ik bij mijn laatste twee Indiareizen ook niet gedaan.
Het voordeel is dat dat ene deel een compact boekje is met een harde kaft (kan enige klappen opvangen). In dit boek ontbreekt wel de Bugun Liocichla, die net na het verschijnen werd beschreven. Lullig voor zo'n fraai boek!

De afbeeldingen in beide boeken zijn van goede kwaliteit (hoewel niet altijd van de hoogste kwaliteit aangezien diverse illustratoren zijn gebruikt).
Ik zou zelf geen gids voor "deelgebieden" kopen (Birds of Northern India e.d.) aangezien deze alle van een "complete" oerversie zijn afgeleid.

JanHein

daan van seuren

JanHein, bedankt. Hier kan ik iets mee.

Vriendelijke groet,
Daan van Seuren.