Rhyzobius larve? => R. litura

Gestart door Rayan Majoor, juni 27, 2019, 09:58:08 AM

Vorige topic - Volgende topic

Rayan Majoor

Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/175257214/.
1 Rhyzobius spec. larve/nimf, gezien
datum: 2019-06-17
locatie: Groesbeek - Voedselbos Ketelbroek (GE)

foto's:




Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Arp

Die had ik een tijdje terug uitgewerkt, maar weet niet of het resultaat al ergens op het forum staat ... zoek misschien zelf even naar oude topics (afgelopen jaar, of hooguit twee), dan kijk ik vannacht even wat ik op deze PC nog kan vinden ....
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Rayan Majoor

Ik zie wel enkele topics waar je ideeën hebt bij andere larven wat het mogelijk is, maar ik zie niks uitgewerkt staan...  :-X
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Arp

#3
Wat ik uitgewerkt had was deze denk ik ... zal vermoedelijk al wel ergens op het forum staan, maar voor het gemak (nog maar eens?) hier dan ...

P.S. Nee, kan er ook niks van vinden ... kzal hier een waarneming van maken (later) zodat'ie bij de soortinfo kan.
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Rayan Majoor

tja, dan denk ik dat mijn foto's toch wat te bewogen zijn voor determinatie. Volgende keer echt maar weer opkweken... had alleen geen geschikt bakje bij me voor zo'n kleine larve
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Arp

Die van jou zijn ook gewoon litura hoor - het is net te herkennen en bovendien zal het in dat biotoop ook geen chrysomeloides geweest zijn
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Rayan Majoor

Ah, oke, ik pas het aan. Bedankt! :duim:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl