Hoofdmenu

Uitdaging...

Gestart door Rayan Majoor, juni 25, 2019, 18:26:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rayan Majoor

Hallo allemaal,

Ik zou graag willen weten welke soort dit is. Om de een of andere reden ben ik zo stom geweest een mijn te fotograferen en niet meer foto's dan deze te maken waardoor ik eigenlijk niet (meer?) weet welke plant het is. Het was een struik, in ieder geval meer dan 2 meter hoog. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn...?
Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/175152297/.
1 Wilg spec. - Salix spec. vegetatief, veldwaarneming
datum: 2019-06-17
locatie: Groesbeek - Voedselbos Ketelbroek (GE)

foto's:



Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Rien Ondersteijn

Ik vermoed geen Wilg.Ken ik niet met zulke afgeronde top én zulk gekarteld blad.
Groene groe[n]tjes.Rien.

Rayan Majoor

Ik vind wilg inderdaad ook niet heel logisch maar ik kan in boeken en op internet niks vinden wat er meer op lijkt... en aangezien er ook meerdere soorten wilgen stonden zette ik hem daar maar op. Vraag me alleen echt af wat het nou wel is...
Het kan natuurlijk ook, omdat het in een voedselbos is, een of andere excotische soort zijn, wat het wel een stuk lastiger maakt. Maar ik hoop dat iemand hem alsnog herkent.
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Rien Ondersteijn

Je kunt ook de foto's sturen naar Wouter van Eck ,initiatiefnemer van voedselbossen[ook o.a. hier in de buurt,Schijndel] https://www.voedselbosbouw.org/ketelbroek ....
Groene groe[n]tjes.Rien.

dirder

Wilg spec. is oké. Amandelwilg lijkt me een logische keuze, maar de informatie is nogal summier.
Groeten, Dirk Derdeyn.

Rien Ondersteijn

Dirk : Triandra heeft toch [zoals nogal wat Wilgen] erg spits blad ?
Groene groe[n]tjes.Rien.

dirder

Is erg variabel. Zoals gezegd: de foto's zijn verre van optimaal. Triandra lijkt me op basis van de foto's de beste keuze.
Groeten, Dirk Derdeyn.

Rayan Majoor

Citaat van: Rien Ondersteijn op juni 26, 2019, 11:28:48 AM
Dirk : Triandra heeft toch [zoals nogal wat Wilgen] erg spits blad ?
Bedenk wel dat de bladpunt iets beschadigd lijkt waardoor ie vervormd is. Hier https://bosennatuur.wordpress.com/loofbomen/de-wilgen-van-de-waterkanten/amandelwilg-salix-triandra/ (3e foto) zie je ook een dergelijk effect. Het stomme is ook dat ik niet eens op een van de foto's op de achtergrond ook maar een bladpunt van een ander blad heb staan. Amandelwilg lijkt me een goede mogelijkheid, foto's kijkend lijkt het inderdaad ook wel op een van de wilgensoorten die daar bij elkaar stonden.
En ik kan inderdaad voor de zekerheid eventueel nog contact opnemen met Wouter van Eck, alle waarnemingen heb ik ook gedaan toen ik bij hem stage liep ;)
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Rien Ondersteijn

#8
  :duim:    Ik ben benieuwd. Een bevlogen man.
Groene groe[n]tjes.Rien.