Onbekende vogel

Gestart door Giovanni, juni 19, 2019, 09:48:51 AM

Vorige topic - Volgende topic

Giovanni

Beste vogel experts,

Ben vandaag lid geworden van dit mooie en zeer uitgebreide forum. Sinds een goed jaar heb ik een eigen tuin en nadat er een succesvol pimpelmezen nest uitvloog kijk ik met veel meer interesse naar de vogelstand  :blink: 
Nu sinds een week zit er af en toe een vogel(tje) in mijn tuin midden in het Veluwse dorp te Rheden (Gld) die ik niet direct herken. Misschien weet een van jullie het wel? De foto's zijn gister middag geschoten (zie bijlagen). Mocht redelijk dichtbij komen wat mij doet vermoeden dat hij/zij ontsnapt is uit een volière. Meende ook een soort ringetje gezien te hebben aan een van de poten.
Alvast bedankt voor het meekijken!

Rijswijk †

Hallo Giovanni,
Het is inderdaad niet een hier van nature voorkomende vogel. Dus zal het een volierevogel zijn.
Benaming laat ik aan een kenner over.

NB: ben in mijn jeugd ook woonachtig in Rheden geweest (Massenweg). Was toen een prettig dorp! En ja, de Posbank op loopafstand........!!
Groet, Minke.

Wil

Een roodkuifkardinaal.
Een vogel uit Zuid-Amerika, dus inderdaad ontsnapt uit gevangenschap.
Groeten, Wil Lemmens
Geleen

Giovanni

#3
Citaat van: Rijswijk op juni 19, 2019, 11:01:29 AM
Hallo Giovanni,
Het is inderdaad niet een hier van nature voorkomende vogel. Dus zal het een volierevogel zijn.
Benaming laat ik aan een kenner over.

NB: ben in mijn jeugd ook woonachtig in Rheden geweest (Massenweg). Was toen een prettig dorp! En ja, de Posbank op loopafstand........!!

Dank voor deze eerste observatie. En de Massenweg is hier inderdaad om de hoek! Nog steeds een prettig en rustig dorp, afgezien van de Tornado laatst...  :o  En ja ook als fietser een zeer leuke speeltuin voor de deur.

Giovanni

Citaat van: Wil op juni 19, 2019, 11:19:14 AM
Een roodkuifkardinaal.
Een vogel uit Zuid-Amerika, dus inderdaad ontsnapt uit gevangenschap.

Hoi Wil, dank voor je reactie met treffende naam! Eindje weg van huis... Deze vogel leek zich goed aangepast want was lekker mee aan het foerageren met de mezen en mussen. Al waren ze niet echt blij met deze concurrent.