waarnemingen laden in google earth

Gestart door 1YSBRAND, april 12, 2008, 20:52:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

1YSBRAND

Mijn eigen waarnemingen kan ik via waarneming.nl in google earth laden (exporteren).

maar is het ook mogelijk om bijvoorbeeld alle waarnemingen van ringslangen (eigen en van anderen ) naar google earth te exporteren.

Ysbrand    

Jeroen Nagtegaal

Ja, je kan de soort ook selecteren, Mijn waarneming.nl, Export. Dan soortgroep en dan soort selecteren.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

1YSBRAND

Jeroen,

Ik weet dat ik mijn eigen waarnemingen op soort kan selecteren, maar ik zou ook graag de waarnemingen van andere waarnemers (op soort niveau) includeren.

Mvg

Ysbrand


 

marcel123

#3
Dat lijkt me niet de bedoeling.
http://forum.waarneming.nl/forum/index.php...ndpost&p=331727
Citeerwe zullen nooit toestaan dat de waarnemingen van anderen geexporteerd worden.
Als je gegevens voor onderzoek/artikel/verspreidingsaltas nodig hebt kan je het proberen aan te vragen. Ik denk dat de waarheid minder stellig is dan hij hier is neergeschreven.

1YSBRAND

Ok duidelijk,

Het gaat dus om het exporteren van waarnemingen van anderen. Wat niet toegestaan is.

Ik zal dus handmatig aan de slag moeten. Dus per soort een selectie maken (van alle waarnemingen, incl anderen) en dan alle waarnemingen stuk voor stuk invoeren in google earth. Daar bereik ik hetzelfde mee, kost alleen veel tijd.

Dus directe export van waarnemingen van anderen is niet mogelijk, indirecte export wel.


Ysbrand