Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Zoeken in een bepaald land  (gelezen 60 keer)

webjo

• Member
Zoeken in een bepaald land
« Gepost op: juni 11, 2019, 12:42:33 pm »

Is er een mogelijheid om van een bepaald land alle orchideeŽn te zien in de database en zo ja, hoe?

Bedankt
Jo

Marleen

• Member
Re: Zoeken in een bepaald land
« Reactie #1 Gepost op: juni 11, 2019, 12:51:59 pm »

Hallo Jo,

Volgens mij is dat niet mogelijk. Volgens mij kan je op observado alle soorten van de wereld invoeren,
ongeacht in welk land je bent. Die lijsten zijn volgens mij niet specifiek per land.

Wat je wel zou kunnen doen is kijken welke door anderen in die landen zijn waargenomen. (Maar dan mis je soorten die er wel voorkomen, maar nog niet door iemand zijn gemeld in dat land)
Dit doe je via de site van het land. Even als voorbeeld Noorwegen: https://norway.observation.org
Dan kies je bij het tabje "Overzichten" -> Waargenomen soorten.
En daar geef je de soortgroep, familie, periode enz op.

Groetjes, Marleen
Mijn waarnemingen zijn in Noorwegen, tenzij anders aangegeven.
- Info over soorten in Noorwegen: Artsobservasjoner & Artsdatabanken.
- Determinatie tips & tools Noorwegen
Voer je waarneming zo volledig mogelijk in, dat scheelt de validatoren veel werk.
Weet je naam, geslacht, kleed, gedrag, oid niet? Vraag het op het forum, koppel je forumtopic aan je waarneming bij 'externe link'

webjo

• Member
« Reactie #2 Gepost op: juni 11, 2019, 14:02:49 pm »

Bedankt Marleen, gelukt.

Dat soorten die er wel zijn maar nog niet door iemand gelogd zijn lijkt me logisch  ;D . De vraag was ook "welke in de database zitten"  ;)
Jo

Marleen

• Member
« Reactie #3 Gepost op: juni 11, 2019, 14:07:16 pm »

Bedankt Marleen, gelukt.
:duim:

Dat soorten die er wel zijn maar nog niet door iemand gelogd zijn lijkt me logisch  ;D . De vraag was ook "welke in de database zitten"  ;)
Bij waarneming.nl (misschien ook bij waarnemingen.be) kan je bij invoeren alleen kiezen uit soorten die in het land voorkomen.
Bij observado is het een lijst van alle soorten in de wereld, niet specifiek van bijv soorten die in Noorwegen voorkomen.

Dus je kan op observado niet zien welke soorten in een land voorkomen.
Je kan alleen zien welke soorten in een land tot nu toe waargenomen zijn.
Soorten die dus wel in een land voorkomen, maar nog door niemand geregistreerd zijn, die mis je.

Er zijn bijv (denk ik) wel veel observado gebruikers die waarnemingen uit Frankrijk invoeren. Dus daarvan zal de lijst aardig compleet zijn.
Maar er zijn niet zo veel waarnemers in bijv de scandinavische landen. Waardoor diverse soorten nog niet 'waargenomen' zullen zijn in deze landen. Ook al komen ze misschien algemeen voor.

Nou ja, maakt niet uit. Wat jij nodig had heb je zo blijkbaar gevonden en daar ging het om.

Groetjes, Marleen
Mijn waarnemingen zijn in Noorwegen, tenzij anders aangegeven.
- Info over soorten in Noorwegen: Artsobservasjoner & Artsdatabanken.
- Determinatie tips & tools Noorwegen
Voer je waarneming zo volledig mogelijk in, dat scheelt de validatoren veel werk.
Weet je naam, geslacht, kleed, gedrag, oid niet? Vraag het op het forum, koppel je forumtopic aan je waarneming bij 'externe link'

hiskodevries

• Forum beheerder
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.035 seconden met 19 queries.