Hoofdmenu

zwarte specht?

Gestart door Ted van der Knaap, april 11, 2008, 14:19:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ted van der Knaap

verleden week fietste ik op een verhard landweggetje in de buurt van de Pannenhoef (natuurgebied in de buurt van Zundert N-Br.)
..in een bocht zaten kraaien en kauwen en die vlogen op.. ..toen ik het bos in keek zag ik een vogel verticaal tegen een boom zitten en dacht meteen Hee, een zwarte specht.. slechte foto van kunnen maken

Omdat ik op de pc geen rood op het hoofd zie twijfel ik of het toch niet een kraai/kauw is geweest..  ..of toch vrouw zwarte specht? (die heeft rood op achterhoofd!) (2 foto's)

1.
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Ted van der Knaap

groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

evertdirks

Citeer2.
Goed gezien
Het is toch echt een zwarte specht

B) Evert
Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.

snwja3

En volgens mij zie ik wel rood, alleen helemaal achter op de kop/in de nek.
Een vrouwtje dus.
Wietze Janse

Tinok

stoere waarneming! Ik ben jaloers op je Ted! Ga zo door en je haalt me nog in dit jaar ;)  
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Robert

je kan het witte oog og goed zien ^_^

Gr Robert
Groeten Robert Pater

Roden(Dr)

ingridt

#6





We zijn sinds kort herhuisd en hebben een mega bostuin daar trof ik vanmiddag deze (broedende ?)vogel aan  (hoop dat een van de foto's het doet)   volgens mij is het een zwarte specht ,  ik ben pas een beginner op vogelgebied en hoop dat er hier iemand is die me kan zeggen of het  een zwarte specht is.
Alvast bedankt

frankmeer

Ja hoor, inderdaad een Zwarte Specht.
Frank van der Meer

ingridt

CiteerJa hoor, inderdaad een Zwarte Specht.
Hartelijk bedankt...... en zo leer ik elke dag weer wat bij  

Jan Harteman

CiteerWe zijn sinds kort herhuisd en hebben een mega bostuin daar trof ik vanmiddag deze (broedende ?)vogel aan  (hoop dat een van de foto's het doet)   volgens mij is het een zwarte specht
Ik denk dat veel mensen zo'n vogeltje in de achtertuin zouden willen zien. Ik wel in ieder geval  ^_^ Zeker als die inderdaad zijn/haar nest in je tuin maakt.  

ingridt

Gister zag ik hem (haar)  weer terwijl ik mijn fototoestel weg deed vloog er een andere specht naar buiten en de specht die ik op de foto had ging naar binnen en kwam er het komende uur niet meer uit.
Broeden spechten beurtelings?     [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-RKLE3DRH.jpg/img

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RKLE3DRH.jpg




Ted van der Knaap

hoi Ingrid,

als je met de rechtermuisknop op de URL klikt en dan op kopiƫren dan kun je hem bv naar dit topic overzetten door hier nogmaals op de rechtermuisknop te drukken en dan op plakken:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RKLE3DRH.jpg

mooie foto trouwens van een mooie vogel...
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

ingridt

#12
Het heeft even geduurd voordat ik snapte hoe ik een foto kon plaatsen.
Bedankt voor je hulp. Ik heb een niet al te beste foto van het jong. Ondertussen is het uitgevlogen.  (steeds als ik keek was het er maar eentje ) of steken ze omstebeurd het hoofd buiten als pa of ma er aan komen?
Ik heb nu enkele vragen:  Blijven de jonge spechten in de buurt of trekken ze verder als ze ouder worden?
En wat doen pa en ma?  kunnen ze weer hetzelfde nest gebruiken volgend jaar of hakken ze een nieuw nest? Als ze een nieuw nest hakken doen ze dat in dezelfde omgeving? Of kan het zelfs in de dezelfde boom want in deze boom zaten 2 dezelfde gaten. Het andere gat was duidelijk ouder. Ik hoop ze volgend jaar weer te zien maar hoe groot is die kans??

Rinie van Reenen

Beste Ingridt,

Beetje flauwe vraag misschien als je net met veel moeite een foto op het forum hebt weten te zetten, maar misschien kun je hem toch wat kleiner maken voordat je 'm er op zet? (Kun je gelijk nog een keer oefenen ;)).
Groet, Rinie van Reenen

ingridt

CiteerBeste Ingridt,

Beetje flauwe vraag misschien als je net met veel moeite een foto op het forum hebt weten te zetten, maar misschien kun je hem toch wat kleiner maken voordat je 'm er op zet? (Kun je gelijk nog een keer oefenen ;)).
:sorry:  Had ik al veel eerder moeten doen