Grote waterranonkel?

Gestart door Rayan Majoor, juni 01, 2019, 09:20:24 AM

Vorige topic - Volgende topic

Rayan Majoor

Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/173526210/.
1 Grote waterranonkel - Ranunculus peltatus bloeiend, veldwaarneming
datum: 2019-05-22
locatie: Barneveld - Landgoed de Schaffelaar (GE)

foto's:



Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

nielseimers

Waarschijnlijk wel, maar het opmeten van de kroonbladen en de vruchtstelen zal zekerheid geven. Ook kan je de vorm van de honinggroeve bekijken (een verdikte structuur, aan de basis van de kroonbladen, op het gele deel).

Rayan Majoor

Bedankt! Zoals op de eerste foto te zien is de plant niet echt binnen handbereik (en volgens mij bloeit ie nu sowieso niet meer). Misschien kan ik nog een blad te pakken krijgen en anders eventueel volgend jaar.
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Rob Koelman

Citaat van: Rayan Majoor op juni 01, 2019, 19:17:53 PMBedankt! Zoals op de eerste foto te zien is de plant niet echt binnen handbereik (en volgens mij bloeit ie nu sowieso niet meer). Misschien kan ik nog een blad te pakken krijgen en anders eventueel volgend jaar.

Bloem is veel belangrijker!
Met vriendelijke groet, Rob

Rayan Majoor

Ach ja, mijn fout... tijdens het typen is de gedachte van 'opmeten bloemblad' naar 'opmeten blad' veranderd.
Nou ja, ik zal kijken of ik nog wat bloeiends kan vinden... mocht ik tijd vinden :rolleyes:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Rob Koelman

Citaat van: Rayan Majoor op juni 01, 2019, 20:44:28 PMAch ja, mijn fout... tijdens het typen is de gedachte van 'opmeten bloemblad' naar 'opmeten blad' veranderd.
Nou ja, ik zal kijken of ik nog wat bloeiends kan vinden... mocht ik tijd vinden :rolleyes:

Overigens eens met Niels dat dit waarschijnlijk inderdaad een grote waterranonkel is...
Met vriendelijke groet, Rob

Rayan Majoor

Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl