15 juni Diptera excursie "De Posbank"

Gestart door Auratus, mei 28, 2019, 07:30:39 AM

Vorige topic - Volgende topic

Auratus

15 juni Diptera excursie "De Posbank"

Begin dit jaar heeft de sectie Diptera van de Nederlandse Entomologische Vereniging (NEV) de Veluwezoom uitgekozen als aandachtsgebied. Dat wil zeggen dat de sectie de komende jaren extra aandacht wil schenken aan de vliegen en muggen die in het gebied voorkomen. Uiteraard is daar een aantal excursies voor ingepland, waaronder één op 15 juni as. op de Posbank.

Deze excursie is openbaar, dus ook waarnemers die geen lid zijn van de sectie Diptera kunnen deelnemen. Iedereen die geïnteresseerd is in Diptera is welkom en kan zijn eigen invulling aan de excursie geven (bewonderen, fotograferen, verzamelen, filmen, praten over etc.). De nadruk zal echter liggen op het fotograferen en verzamelen van vliegen en muggen, waarbij we samen met de aanwezige deskundigen, in het veld reeds zoveel mogelijk soorten op naam proberen te brengen.

Kortom een uitgelezen mogelijkheid om mensen te ontmoeten die je interesse delen maar ook een mooie gelegenheid om nieuwe kennis op te doen en om kennis te maken met de sectie Diptera.

We verzamelen om 11:00 uur bij:
Paviljoen De Posbank
Beekhuizenseweg 1
6991 JM Rheden

Heb je interesse om mee te doen, of heb je vragen, aarzel niet en stuur een berichtje naar de organisatie. Dat kan via een pb of door je interesse kenbaar te maken via reactie op dit bericht.

Hopelijk zien we je op 15 juni.

Namens de sectie Diptera

Elias de Bree en Jan Meekel
Groet,

Jan

ectemnius


blaauw7

Groeten,
Dick Belgers

andre.schulten

Ook maar even gepost op de facebook-groep 'biodiversiteit arnhem'.

Ik ben er ook.

Jorick

Met dank aan André Schulten voor het delen.
Ik ben er ook. Ik zie uit naar de tips & trucs..
Groet,
Jorick

Go Vegan!
Compassionate, fair, healthy, easy....