Insecten plaag!

Gestart door Tbakker, mei 27, 2019, 15:46:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

Tbakker

Hallo,

Mijn naam is Thomas en woon in Drenthe.
Direct achter onze aanbouw achterthuis staat een boom, deze is sinds enkele weken vergeven van duizenden kleine zwarte insecten. Ze zitten voornamelijk aan de onderkant van de bladeren van de boom maar vallen ook naar beneden op de kozijnen van het huis en speelgoed van de kinderen. Ze zijn zwart en slechts een paar milimeter groot, zie foto's.

Weet iemand wat voor insecten dit zijn, wat voor schade ze aanrichten en hoe ik er af kan komen?


Mvg.
Thomas.

Tbakker

.

Frank van de Putte

Het zijn bladluizen, ik verplaats het topic. Tsja hoe kom je er vanaf, lieveheersbeestjes inhuren, is een optie :blink:
Groetjes,

Frank van de Putte

thijsdegraaf

#3
Welkom op Waarneming. Ik weet niet of je geïnteresseerd ben in de naam van de bladluis. Er zijn heel veel op elkaar lijkende soorten. Maar veel soorten zitten slechts op enkele soorten planten.
Dit is een goede Engelse bladluizensite https://influentialpoints.com/Gallery/Aphis_aphids.htm Als je daar bij seach this site (rechtsboven) de wetenschappelijke naam van de boom invult krijg je de soorten luizen te zien, die daarop voorkomen, met beschrijving levenswijze. 

De boom overleeft het wel.  :blink:
Vaak verdwijnen ze weer. Mijn auto is altijd een deel van het jaar plakkerig als ik hem buiten zet vanwege de bladluizen in de esdoorn.


Tbakker

Bedankt voor de informatie!