Vogel Ecuador Cajas

Gestart door jeroen vinke, mei 20, 2019, 23:10:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

jeroen vinke

I would like to know which species this is
It concerns this observation

Ik kom met enig vergelijk tot deze soort, maar eerlijk gezegd weet ik niet of deze wel determineerbaar is.
Is er een kenner die me kan helpen?

https://observation.org/waarneming/view/172448380
identification uncertain Yellow-breasted Brushfinch - Atlapetes latinuchus observed at 2019-05-07 Ecuador - Azuay - Parque Nacional Cajas
Photos:




thanks in advance Jeroen Vinke
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke

temmie

voor mij lijkt deze te fel geel op de buik voor de brushfinch (die is vuilgeel op de buik), ik zou eerder in de richting van bvb. Spectacled whitestart denken.
Geen andere foto's / beschrijving van de kop / voorkant?
Groeten, L13v3n D3 T3mm3rm@n
Mijn laatste (vogel)reis

jeroen vinke

Temmie dank je wel. Je hebt helemaal gelijk. Hoewel ik de spectacled whitestart een dag later beter gezien had (en wel herkend) moet het voor deze haast wel kloppen. Ik vroeg me al af of de oranje gloed die nog net over de rug heen komt (inzoomen noodzakelijk) bij de vogel hoorde. Voor spectacled whitestart maakt het aannemelijk van wel. De ookleurenverige kleuren lijken ook precies overeen te komen.
Omdat het al een poosje terug was niet helemaal meer zeker van de details.
Ik verander hem.
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke

jeroen vinke

Eigenlijk past de pootkleur ook perfect. Ook de witte veren in de staart zijn te onderscheiden op de verlichtte foto. Ik heb andere vogels vergeleken die daar voor moeten komen en geen één lijkt er beter op dan de Spectacled whitestart.
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke

temmie

Groeten, L13v3n D3 T3mm3rm@n
Mijn laatste (vogel)reis