Hoofdmenu

aanpassing

Gestart door Dinant Wanningen, april 08, 2008, 17:35:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

Dinant Wanningen

Beste Waarnemingen.nl,

Bij invoering waarneming onder biotoop zou daar niet de naam Retentiegebied bij kunnen komen . (zie van Dale woordeboek online)
Deze gebieden zullen in de toekomst steeds vaker gerealseerd zal worden i.v.m. de opwarming.

Groet ,Dinant


Tinok

Daarop aansluitend vroeg ik me af of er ook ergens op de site een uitleg staat van de verschillende biotopen. Vaak kom ik er nl helemaal niet uit omdat ik het verschil niet weet en dan voer ik de biotoop maar helemaal niet in. Ook kan ik niet altijd alles vinden zoals tuin in woonwijk, of park in woonwijk. Is dat probleem over als de gebieden opnieuw benoemd zijn?
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Vincent

Het ligt of lag wel in de planning de biotopenlijst beter in te delen. Er zijn algemenere hoofdgroepen, met daaraan gekoppeld subgroepen die ook weer uit verschillende biotopen bestaan. Het duidelijk maken van die indeling in de lijst, zou de keuze al een stuk makkelijker maken.

Deze indeling en beschrijvingen per biotoop zijn hier wel terug te vinden:
http://testen.byethost5.com/biotoopbeschrijving.php
Vincent

frankmeer

Frank van der Meer

Dinant Wanningen

Hallo beste,

Prachtig die biotoop beschrijving van cbs  heb hem bij mijn favorieten geplaatst ,maar ik heb nog geen antwoord gekregen of nu wel of niet retentiegebied wordt bijgeschreven bij de biotoop indeling van de invoering.

Groet ,Dinant


wimtegels

Toen ik een tijdje geleden aangaf dat de biotoopomschrijving bij een aantal polygonen niet klopte werd mij medegedeeld dat deze toch niet gebruikt werden......
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

Dinant Wanningen

Dacht juist dat de P.G.O."s waar de waarnemingen heen gaan de juiste biotoop aanduiding wel op prijs stellen ,dus hoe duidelijke hoe beter en dan mag het niet wat uit maken of het een enkele keer gebruikt wordt of meerdere .
Groet ,Dinant


Vincent

#7
CiteerToen ik een tijdje geleden aangaf dat de biotoopomschrijving bij een aantal polygonen niet klopte werd mij medegedeeld dat deze toch niet gebruikt werden......
Nu haal je twee zaken door elkaar. De registratie van het type gebied wordt niet of nauwelijks meer gebruikt (stad, industrie, duin, etc.), maar biotoopregistratie bij de waarneming wel (zie ook het invoerformulier voor een waarneming).
Vincent

Tinok

Hoi Vincent,

dank voor de link met uitleg. Dit maakt een hoop helder. Zou het niet handig zijn om die link bij het invoervak te plaatsen zodat je die snel bij de hand hebt, of dat als je op de biotoop klikt de uitleg in een popup verschijnt (liefs instelbaar zodat zowel leken en experts het makkelijk kunnen gebruiken)?
En het idee van subgroepen ed lijkt me ook fijn. Dit geeft nl keuzestress :lol:  
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Dinant Wanningen

Dit is nu het nadeel van waarnemingen .nl . Ik vraag om een duidelijk antwoord en ik kom terecht in een discussie waar ik geen zin aan heb.
Groet ,Dinant


Vincent

#10
CiteerDit is nu het nadeel van waarnemingen .nl . Ik vraag om een duidelijk antwoord en ik kom terecht in een discussie waar ik geen zin aan heb.
Op een forum kan nu eenmaal een discussie ontstaan, maar je hoéft hem natuurlijk niet te volgen :)

Maar inderaad op je vraag was nog geen antwoord:
Citeerzou daar niet de naam Retentiegebied bij kunnen komen
Nee, want de lijst is gebaseerd op de officiële standaardlijst met IPI-codes van het CBS. Als die geactualiseerd wordt, zullen de nieuwe biotopen ook op Waarneming.nl toegevoegd worden. Zie ook:  http://testen.byethost5.com/biotoopbeschrijving.php
ik denk dat daar wel een ander biotoop is te vinden dat in de buurt komt (bijv. nr 243 of 245)?
Vincent

Corryabbink

#11
CiteerBeste Waarnemingen.nl,

Bij invoering waarneming onder biotoop zou daar niet de naam Retentiegebied bij kunnen komen . (zie van Dale woordeboek online)
Deze gebieden zullen in de toekomst steeds vaker gerealseerd zal worden i.v.m. de opwarming.
Dinant,
Moeilijk dat voor elkaar te krijgen. Ik zou de laatste van de biotopen nemen "Bijzondere elementen" of "Kleine aangelegde plassen" maar zo zijn er nog wel meer te noemen waar dat element op de een of andere manier in past. Dat dekt de lading niet maar misschien kan het op den duur wel verwezenlijkt worden indien de CBS een en ander verandert.
Zo had ik ook "natuurontwikkelingsgebied" op mijn verlanglijstje staan :D

Gelukkig is men niet verplicht de biotoop in te vullen.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Dinant Wanningen

#12
CiteerNee, want de lijst is gebaseerd op de officiële standaardlijst met IPI-codes van het CBS. Als die geactualiseerd wordt, zullen de nieuwe biotopen ook op Waarneming.nl toegevoegd worden.

Juist dit bedoel ik met een duidelijk antwoord.

Bedankt Vincent,
Groet ,Dinant