Hoofdmenu

Vogellijst

Gestart door Theovanv, april 10, 2008, 14:17:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

Theovanv

Is het mogelijk om alle vogels die ik wel gespot heb, maar niet op de site als waarneming kan posten, omdat ik die vogel gespot heb voor ik lid werd van de site, en ik de datum, precieze plek en aantal niet meer weet, toch op de site te krijgen zodat ze weergegeven worden in mn vogellijst en bij topspotters etc?
Theo van Veenendaal

Pim

We hebben liever geen waarnemingen op de site waarbij de plek én datum niet correct zijn.

Wel kun je waarnemingen van jaren terug invoeren waarbij je de plek en datum wel kunt achterhalen.

Als we dit wel zouden toestaan zouden de fenelogiekaarten en overzichten van vogelsoorten minder betrouwbaar worden.
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

BWoets

Daarnaast nog een tip voor Theo:

Vliegtuigen spot je, vogels kijk je.
9 van de 10 vogelaars hebben een 'hekel' aan het woord spotten.  ;)  
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Theovanv

Ow, jammer, dan kan ik dus hier niet de lijst krijgen met alle vogels die ik gezien heb, waarmee anderen bijvoorbeeld advies zouden kunnen geven in welke gebieden ik veel nieuwe vogels kan vinden, zoals ook bij Tinok wordt gedaan in het topic over idee voor een uitstapje. Dat leek me wel handig. Ik snap wel dat dat niet bij de gewone waarnemingen moet komen te staan, want daarvoor is er dan te weinig informatie bij, maar ik vroeg me af of het misschien los daarvan in te vullen was.
Theo van Veenendaal

BWoets

Theo,
als je je lijstje in Excel hebt kun je hem toch als bijlage toevoegen aan je post. Probleem opgelost!
Met vriendelijke groet,
Bob Woets