Dwergmeeuw determinatievraag

Gestart door rudi, mei 04, 2019, 17:04:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

rudi

Hallo iedereen, vandaag zag ik een dwergmeeuw foerageren, de vogel leek een adult zomerkleed maar het uiteinde van de staart was in beide hoeken zwart, dit zie ik niet op fotos van dwergmeeuwen, was het mogelijk een subadult?
Foeragerend als een moerasstern, donkere ondervleugel met witte rand, zwarte kop met zwarte snavel.
vr gr rudi

https://waarneming.nl/waarneming/view/171604476?  )
Mijn favoriet: Visdief !
Begonnen mei 2011.
Totaal 62.000 waarnemingen.
Totaal 1170 (alle) soorten.
246 vogelsoorten.
Vriendelijke groet,
R Wortelboer

OJGoreng

Vreemd. Zelfs bij een juveniel zijn de toppen van de buitenste staartpennen (de "hoeken") niet zwart, althans niet van nature. De meer naar binnen gelegen staartpennen die wel een donker uiteinde hebben zijn normaliler geruid naar witte veren ruim voor de vleugels naar adult kleed ruien. Misschien dat hij met zijn staart tegen modder heeft aangezeten ofzo?
Met vriendelijke groet, Zainal

rudi

Hallo OJ bedankt voor het antwoord, het leek mij wel echt een onderdeel van het kleed, omdat ik niet bekend ben met de soort heb ik naast het gedrag juist dit kenmerk onthouden van de zwarte "driehoeken"in de hoeken van de staart. Bij het nakijken zie ik alleen adulten met een witte staart. Door zijn gedrag dacht ik ook aan een mogelijke sternsoort, maar die hebben geen zwarte snavel icm met een donkere ondervleugel met witte rand. Daarom dacht ik uiteindelijk misschien een subadult. Misschien een afwijkend kleed?
Ik heb de soort nu 3x gezien, de op een na laatste keer was 4 jaar geleden.
vrgr rudi
Mijn favoriet: Visdief !
Begonnen mei 2011.
Totaal 62.000 waarnemingen.
Totaal 1170 (alle) soorten.
246 vogelsoorten.
Vriendelijke groet,
R Wortelboer