Even zeuren en een vraag

Gestart door Bert Geelmuijden, april 24, 2019, 21:23:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bert Geelmuijden

Ik begin toch maar met het uitspreken van mijn waardering voor de site: hartstikke mooi al heb ik nog wel de neiging even op de oude site te kijken, want die is na jaren gebruik toch wel erg vertrouwd.
Nu het zeuren. Vandaag werden er overal in Nederland steltkluten gemeld: een prachtsoort die zich vaak niet al te moeilijk laat zien en waarvan volop meldingen op waarneming.nl te v1nden zijn. Zo is er ook een aantal waarnemingen van een 7-tal steltkluten in de Eemerwaard. Om de één of andere reden is/zijn deze waarneming(en) onder embargo gezet en naar mijn smaak is daar geen enkele noodzaak toe: de steltkluten zitten op dik 100 meter van de weg en de directe omgeving van de vogels is niet te betreden (zo er al vogelaars zijn die dat zouden willen doen). Kan iemand op het forum mij laten weten hoe ik de embargobeslissing kan aanvechten (ik neem voor het gemak maar aan dat er een admin aan het werk is geweest, maar wellicht zit ik er naast met deze veronderstelling!)?
Vriendelijke groet, Bert Geelmuijden

SlechtValk

Ik snap je frustratie en deel deze ook tot op zekere hoogte... "samen ontdek je meer" kan op deze manier de ondergang van waarneming/observation worden...

Maar tegelijkertijd weet ik ook dat de reden van vervaging niet altijd zo makkelijk te geven is (zonder informatie prijs te geven waarvoor de vervaging juist ingesteld is)...

Zo gaat het soms om broedgebieden oid... ook zijn er terreinbeheerders die bepaalde soorten graag vervaagd willen hebben om wantoestanden (van de paden af, waadpakken etc) te voorkomen (denk aan kraanvogels in een welbekend veen...).

Tot slot wordt er ook nog gewerkt aan meer flexibiliteit en meer varianten van vervaging... de site is gewoon nog niet af... er komen (als ik mij niet vergis) nog meer mogelijkheden.

Dus nogmaals, ik deel je frustraties en denk dat er ook spaarzaam mee omgegaan moet worden, maar er zijn situaties waarin het ook gewoon nodig is...
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

hiskodevries

#2
Citaat van: Bert Geelmuijden op april 24, 2019, 21:23:04 PM
Ik begin toch maar met het uitspreken van mijn waardering voor de site: hartstikke mooi al heb ik nog wel de neiging even op de oude site te kijken, want die is na jaren gebruik toch wel erg vertrouwd.
Nu het zeuren. Vandaag werden er overal in Nederland steltkluten gemeld: een prachtsoort die zich vaak niet al te moeilijk laat zien en waarvan volop meldingen op waarneming.nl te v1nden zijn. Zo is er ook een aantal waarnemingen van een 7-tal steltkluten in de Eemerwaard. Om de één of andere reden is/zijn deze waarneming(en) onder embargo gezet en naar mijn smaak is daar geen enkele noodzaak toe: de steltkluten zitten op dik 100 meter van de weg en de directe omgeving van de vogels is niet te betreden (zo er al vogelaars zijn die dat zouden willen doen). Kan iemand op het forum mij laten weten hoe ik de embargobeslissing kan aanvechten (ik neem voor het gemak maar aan dat er een admin aan het werk is geweest, maar wellicht zit ik er naast met deze veronderstelling!)?
Vriendelijke groet, Bert Geelmuijden
in dit geval op verzoek van Natuur monumenten. ik vraag nooit meer waarom want men verzint altijd wel een reden.
De site zal op een embargo datum niet anders gaan reageren in de toekomst
Bert, het ook wel zo handig om je eigen post even aan te passen en de gebiedsnaam te verwijderen.
want als nu nog verstoring optreedt weten we de reden.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

thijsdegraaf