Brede roodbruine veer

Gestart door Nightspy, mei 14, 2019, 10:01:03 AM

Vorige topic - Volgende topic

Nightspy

Van welke vogel is deze veer? Hij valt op door de fraaie roodbruine kleur aan één zijde en het brede formaat. De lengte is 215 mm en de grootste breedte is 65 mm. Ik hem hem gevonden aan de oever van de Nederrijn bij Doorwerth.
Hans Hartvelt
Doorwerth

OJGoreng

Een tertial van een Nijlgans, lijkt me. Zie de tweede foto hier.
Met vriendelijke groet, Zainal

Nightspy

Dag Zainal,

Als ik de pagina van de veren database bekijk, lijkt me dat je helemaal gelijk hebt. Ik houd mij voornamelijk met insecten en weinig met vogels bezig. Mooi dat je mij hebt gewezen op de veren database. Die kende ik nog niet. Ik had al gekeken in mijn vogelsporengids maar daarin heb ik de veer niet kunnen vinden. Maar nu begrijp ik dat ook. Toen deze gids werd uitgegeven kwam de Nijlgans waarschijnlijk nog niet of nauwelijks in Nederland voor.
Hans Hartvelt
Doorwerth

OJGoreng

Het is inderdaad een heel fijne site. Detail: ik heb ooit eens een veer gevonden met een opvallende, enkelvoudige zwarte lijn erop. Ik heb voor vandaag nooit achterhaald waar die van kon zijn, maar die blijkt op dezelfde foto te staan als jouw veer.
Met vriendelijke groet, Zainal

Nightspy

Ik zie inderdaad een reeks veren met een enkelvoudige zwarte lijn. Wat een grappig toeval dat je door mijn post de herkomst van jouw veer hebt weten te achterhalen.
Hans Hartvelt
Doorwerth

OJGoreng

Serendipity FTW, om maar eens internetforumtaal te gebruiken.
Met vriendelijke groet, Zainal