Onbekende brassica langs A13

Gestart door mwestra74, april 17, 2019, 17:49:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

mwestra74

Hallo,

Ik heb een vraag over een plant (Brassica) die ik langs de A13 ter hoogte van HM paal 10 (Den Haag naar Rotterdam) heb zien staan. Een foto maken gaat helaas niet, maar misschien dat iemand het herkend aan mijn beschrijving. Is nl al eerder gelukt.

Plant lijkt op eerste gezicht veel op raap- of koolzaad. Plant heeft echter grotere bloemtrossen. Deze staan in soort piramidevorm op de steel en de bloeiende bloemen staan dicht bij de stengel en naar boven toe zijn ze nog in knop (vergelijkbaar met koolzaad). Blad deed me direct aan boerenkool denken. Is het mogelijk dat het ook boerenkool is? Kan geen andere waarneming vinden van boerenkool.

Ik hoop dat iemand een idee heeft of de plant misschien zelf ook heeft zien staan.

MvrG,

Martin
MvrG,

Martin

Wat is onkruid? Een plant waarvan de verdiensten niet zijn ontdekt.

Nathalie De Somer

Goed dat je veilig thuiskwam, er zijn veel mensen die gekke toeren uithalen voor de geweldige planten langs de snelweg  ;)

Rob Koelman

Voor 'bewijsplaatjes': cameraatje installeren op de voorruit. Ook handig als er onverhoopt bewijsmateriaal nodig is in een rechtszaak mbt een ongeval...

Er schijnen mensen te zijn die zelfs met 130 km/uur nog de moeilijkste plantjes langs de weg kunnen determineren...  B)
Met vriendelijke groet, Rob

Rien Ondersteijn

Groene groe[n]tjes.Rien.

mwestra74

Deze had ik ook gevonden op internet. Bloeiwijze lijkt er wel op, maar de bladeren zijn hier wel heel erg duidelijk aanwezig. Langs de A13 is het blad er niet zo weelderig aanwezig
MvrG,

Martin

Wat is onkruid? Een plant waarvan de verdiensten niet zijn ontdekt.

dirder

Zou kunnen, maar sommige exemplaren van Raapzaad hebben ook reusachtige bloemen.
Groeten, Dirk Derdeyn.