is dit een geelgors ?

Gestart door W. Hendrix, april 04, 2019, 19:39:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

W. Hendrix

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarnemingen.be/waarneming/view/169565112
onzeker Geelgors - Emberiza citrinella gezien op 2019-04-04 Beneden Netevallei - Anderstad
Foto's:


bij voorbaat dank W. Hendrix
Mvg

Ward Hendrix

Wil

Groeten, Wil Lemmens
Geleen

Merel

Hoe maak je hier een geelgors van? Als ik de foto even stevig oplicht, zie ik wel een geelbruine tint, maar totaal geen kenmerken. Snavel is niet te beoordelen. Het zou nog wel een tjiftjaf kunnen zijn.
Graag een onderbouwing ter lering?
Vriendelijke groet,
Merel Zweemer

Wil

Zie toch wel iets van wangstreep, een korte snavel en een donkere, iets gevorkte staart.
Als je googled op google afbeeldingen op ' geelgors in vlucht ' zie je foto´s die volgens mij overeenkomen.
Groeten, Wil Lemmens
Geleen

W. Hendrix

De vogel was wel duidelijker geler dan een tjiftjaf. Zag hem jammer genoeg alleen vliegend. Ging dan zitten in het riet maar vond hem dan niet meer terug. Dit is ook jammer genoeg de enigste foto.
Mvg

Ward Hendrix

lukasverboom

Zittend in het riet of in een boompje bij het riet? Ik heb nog nooit een geelgors in riet zien zitten.
Groet,
Lukas

Marien bioloog
Favoriete groepen: korstmossen, mossen, schelpen, vleermuizen, mariene dingen.

Korstmossen in de tuin? https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,464730.0.html

W. Hendrix

In het riet, maar het riet lag wel wat plat.
Mvg

Ward Hendrix

Rob Koelman

Tsja, dit is weer zo'n foto waar je alle kanten mee op kunt. Dat er een 'korte snavel' zou zijn, is - zoals Merel ook al aangeeft - niet te beoordelen. En echt geel lijkt de vogel ook niet te zijn.

Wat mij betreft een gevalletje van 'jammer maar helaas' en volgende keer een betere foto...
Met vriendelijke groet, Rob

Oenanthe

Een vrouwtje geelgors is ook niet echt geel. Maar verder ben ik het met Rob eens. De foto is te slecht om er iets met zekerheid van te kunnen maken.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

W. Hendrix

Ja, zou trouwens ook misschien een escape kunnen zijn.
Moet ik de waarneming dan veranderen naar vogel onbekend ?
Mvg

Ward Hendrix