Mysterybird 265: 'lijsterborstjes' ..

Gestart door frankneijts, april 04, 2019, 00:07:28 AM

Vorige topic - Volgende topic

marijn

Bedoel je dus, vanonder je RayBan, dat ie goed is?..   :rolleye:
Marijn Prins

frankneijts

Natuurlijk!
Zal vanavond wel wat toelichten..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

frankneijts

Voor de duidelijkheid hier nog s het overzicht-met-namen. Vond het knap dat er zo snel zoveel correcte oplossingen waren terwijl er toch, in mijn ogen, best lastige plaatjes bij waren. Maar zoals gewoonlijk verschillen de meningen daarover nogal en bleek bijv. Kramsvogel 8 een stuk moeilijker, vermoedelijk omdat dit een vogel betrof met weinig variatie in de donkere tekening: bij de meeste Kramsvogels zie je veel verschil in fijne en grove tekening. Ook de Siberische Lijster (een wijfje natuurlijk, helaas uit een kooitje op een TT) bleek veel lastiger hoewel ik dacht dat de combinatie van 2-kleurige 'ondergrond' en de karakteristieke donkere tekening (meer recht als in  bijv. de kraag van Lady Amherstfazant dan afgerond zoals bij de meeste vogels) niet zo heel veel moeite zou geven voor de echte speurders.
De Merel was ook niet makkelijk en dat vond ik zelf ook: niet alleen zijn die behoorlijk variabel maar ook was dit slechts een kleine uitsnede (beetje vals dus ..).
Iedereen hartelijk dank voor t meedoen en fijn dat we Marijn toch weer over de streep hebben getrokken en dus speciaal voor hem Mysterybird 266 ... B)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

marijn

Frank, dank voor deze geweldige mybi-compo. Ik heb er onder lichte prestatiedrang (dwang?) een paar leerzame uurtjes aan beleefd. Weet je trouwens hoe variabel juveniele Roodborstlijsters wel niet zijn? :)
En nu potdomme meteen door met die piepers! Je hebt niet stilgezeten deze winter...
Ik ga eerst weer eens een dagje het veld in!  B)
Marijn Prins

frankneijts

Dank Marijn, heel graag gedaan hoor. En die Roodborstlijster had ik toevallig héél even (ook) naar gekeken maar dat wilde ik jullie toch niet aandoen, in plaats daarvan maar gekozen voor een zootje piepers, ook lekker spul .. :angel:
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'