Slak uit luxemburg

Gestart door logico, april 05, 2008, 16:52:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

logico

Hallo mensen.
Ik heb ooit een Slak gefotografeerd in Luxemburg en heb me altijd af lopen vragen tot welke soort deze nu eigenlijk behoort.

Kan iemand me een antwoord geven?
De foto komt van een analoge camera en de foto is dus door de scanner gekomen. Vandaar de eventueel minder goede kwaliteit.



Bij voorbaat dank voor eventuele reacties!!
Met vriendelijke groet,
Patrick

vuurvlinder

Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Tinok

#2
ja een soort naaktslak, wij hebben dergelijke ook wel in de tuin maar naam ed weet ik niks van. Waarom dacht je aan een rups?

ws grote wegslak zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Grote_wegslak

maar ik lees net op wrn.nl dat anatomisch onderzoek nodig is voor de def bepaling.Zie voor foto's
http://waarneming.nl/soort.php?id=7726&wno...um_tm=&tab=foto
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

logico

#3
Whaha.. Wat dom.. Tja, had ik natuurlijk ook wel kunnen zien.. Een slak. Lijkt tenslotte gewoon op onze bekende naaktslak alleen met een ander kleurtje.

Maar goed.. specifieke soort?

Sorry mensen.. tjonge jonge.. Hier moet ik me echt voor schamen. patrick patrick :unsure:  :censored:


Edit: Ik heb de tekst even aangepast van Rups naar slak. Dank voor de verbetering.
Met vriendelijke groet,
Patrick

Tinok

Haha geeft niet hoor, zo lachen we nog eens met zijn alle achter de pc. Ik denk dat je je vraag even moet laten verplaatsen....
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Tinok

ha zie dat ie al verplaatst is of heb je dat zelf gedaan?
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Elachista

Groet,
Tymo

logico

Citeerha zie dat ie al verplaatst is of heb je dat zelf gedaan?
Hahah.. Niet zelf gedaan!

Bedankt voor je berichtje terug!
Met vriendelijke groet,
Patrick