Roze paddenstoel(rest) op paaltje maart Groningen stad.

Gestart door rudi, april 03, 2019, 09:37:16 AM

Vorige topic - Volgende topic

rudi

Hallo iedereen, ik zag op het UMCG terrein in Groningen een paaltje met een mogelijke paddenstoel erop, viel meteen op door de roze kleur, ik dacht een korstmos maar waarschijnlijk is het een paddenstoel, ik heb wat rondgekeken op internet maar wat het precies  of ongeveer is heb ik niet kunnen ontdekken, misschien weet iemand wat het is??

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/169158119
Paddenstoel onbekend - Fungi indet. gezien op 2019-03-28 Groningen - Gorechtbuurt
Foto's:


bij voorbaat dank rudi wortelboer
Mijn favoriet: Visdief !
Begonnen mei 2011.
Totaal 62.000 waarnemingen.
Totaal 1170 (alle) soorten.
246 vogelsoorten.
Vriendelijke groet,
R Wortelboer

Melchior van Tweel

Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

rudi

Hallo Melchior, bedankt voor de reaktie, helaas heb ik niet meer foto's, ik vond het wel een opvallende soort en dacht ik schiet even een foto, dan zie ik later wel wat het is, ik dacht een korstmos maar het is mogelijk een paddenstoel werd me verteld door de moderator.
Mijn favoriet: Visdief !
Begonnen mei 2011.
Totaal 62.000 waarnemingen.
Totaal 1170 (alle) soorten.
246 vogelsoorten.
Vriendelijke groet,
R Wortelboer

rudi

Ik heb nog een uitvergroting van de foto bij de waarneming geplaatst, bij het invoeren kreeg ik als suggestie van de site : paarse knoopzwam, die lijkt er wel op maar is meer rondvormig, De mijne lijkt nogal kristalvormig met scherpe hoeken, niks rond aan, misschien een ander levensstadium?
Mijn favoriet: Visdief !
Begonnen mei 2011.
Totaal 62.000 waarnemingen.
Totaal 1170 (alle) soorten.
246 vogelsoorten.
Vriendelijke groet,
R Wortelboer

Melchior van Tweel

Zo hoekig lijkt het me geen paarse knoopzwam. Ik heb echt geen idee of het wel een paddenstoel is...
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

rudi

Bedankt voor het antwoord Melchior, Dan geef ik het op, dat paaltje zou  nog een aanwijzing kunnen zijn mits ik zou weten wat voor houtsoort dit is. In ieder geval vond ik het een leuke ontdekking, wat het ook voor iets mag zijn.
Vriendelijke groet, rudi
Mijn favoriet: Visdief !
Begonnen mei 2011.
Totaal 62.000 waarnemingen.
Totaal 1170 (alle) soorten.
246 vogelsoorten.
Vriendelijke groet,
R Wortelboer