Hoofdmenu

Hoenderdeal

Gestart door pino10, maart 25, 2019, 13:49:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

pino10

Ik ben naar hoenderdael geweest en daar prachtige vogels gezien en gefotografeerd, ik kom een paar tegen wat ik moeilijk vind om te determineren waar kan ik hierover vragen stellen ? gewoon bij determinatie ?

Gr. Eric

jeroen vinke

Hoi Eric
Bedoel je Hoenderdael dierenpark?
Ik zat even te kijken of er een dierenlijst online staat en ik vond wat op wikipedia: https://nl.wikipedia.org/wiki/Landgoed_Hoenderdaell
Ik weet niet tot in hoeverre de lijst up-to-date is maar je kan er misschien eens een kijkje nemen.
Wel gek dat ze geen informatiebordjes hebben bij hoenderdael waar informatie over de soorten staat.

Succes!
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke

Oenanthe

Citaat van: pino10 op maart 25, 2019, 13:49:50 PM
Ik ben naar hoenderdael geweest en daar prachtige vogels gezien en gefotografeerd, ik kom een paar tegen wat ik moeilijk vind om te determineren waar kan ik hierover vragen stellen ? gewoon bij determinatie ?

Gr. Eric
In jouw geval zou ik me tot de directie van Hoenderdael wenden.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

pino10

Bedankt voor de reactie, Het is een beetje dubbel, ik heb mooie foto's gemaakt van Bijvoorbeeld een brilduikers en Ooievaars. Maar inderdaad in het dierenpark en dan geld hij niet voor de determinatie lijst. Een prachtig park met vele roofvogels en uilen. Ook daar heb ik mooie foto's van.

Gr. Eric

jeroen vinke

Uiteraard weet je nu wel beter hoe ze eruit zien mocht je ze in het wild tegenkomen :duim:
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke

pino10

Daar heb je gelijk in.

pino10

Klein vraagje, is dit een velduil ?

pino10

Als laatste.

jeroen vinke

Citaat van: pino10 op maart 25, 2019, 16:48:27 PM
Klein vraagje, is dit een velduil ?
Nee zeker niet. Wellicht een Oehoe, maar weet niet hoeveel variatie daarin kan zitten.
De ander is denk ik een Rode wouw
Wel prachtige foto's zo van dichtbij
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke

pino10

Bedankt Jeroen, ik dacht dat een oehoe alleen oranje ogen had.

Gr. Eric :duim:

jeroen vinke

Eerlijk gezegd weet ik het niet, misschien zit er in het 'bubo' geslacht een betere kanshebber hoor. Ik heb me nog nooit zo in de oehoe verdiept. Een velduil heeft in elk geval niet zulke oorpluimen. Zoek maar eens een plaatje op. Hij heet dan ook niet voor niets short-eared owl in het Engels.
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke

Wil

Great horned owl, Noord-Amerikaanse soort misschien??
Groeten, Wil Lemmens
Geleen

pino10

Zou best eens kunnen, bedankt voor jullie reacties

Gr. Eric

OJGoreng

Great Horned Owl heet op z'n Nederlands Amerikaanse Oehoe. Die is het volgens mij inderdaad.

Overigens verwacht ik bij een Hoenderdeal kippen voor ongebruikelijk weinig geld te kunnen verkrijgen ;).
Met vriendelijke groet, Zainal

Wil

Groeten, Wil Lemmens
Geleen

pino10

Amerikaanse Oehoe, leuk, in ieder geval een mooie foto.

Allemaal bedankt voor de reacties

Gr. Eric