Vroeg Doorntje?

Gestart door Arjan de Heer, maart 17, 2019, 20:02:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

Arjan de Heer

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://oudeversie.waarneming.nl/waarneming/view/168660100
onzeker Gewoon Doorntje - Tetrix undulata gezien op 2019-03-17 Berkheide - Hotel Duinoord
Foto's:




Zit ik correct met de soort? Of zijn er meer foto's nodig?

bij voorbaat dank!!
Met vriendelijke groet,

Arjan de Heer

Nooit te jong om te leren!!

Arjan de Heer

De waarneming is inmiddels al goed gekeurd..
Met vriendelijke groet,

Arjan de Heer

Nooit te jong om te leren!!

Wim Bakker

Overigens is er niks "vroeg" aan dit doorntje. Volwassen doorntjes overwinteren en kunnen al vroeg in het jaar gevonden worden.

Juist in de zomermaanden zijn er veel nimfjes van doorntjes. Wat dan weer tot verwarring leidt, omdat de nimfjes van de verschillende soorten worden aangezien voor gewoon doorntje...
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

Henk Soepenberg

Citaat van: Wim Bakker op maart 18, 2019, 10:02:36 AM
Overigens is er niks "vroeg" aan dit doorntje. Volwassen doorntjes overwinteren en kunnen al vroeg in het jaar gevonden worden.

Die waarnemingen in januari zullen wel niet kloppen vermoed ik. 
https://oudeversie.waarneming.nl/soort/view/1919?waardplant=0&poly=1&from=2000-03-18&to=2019-03-1&maand=1
Vriendelijke groeten,
Henk

Arjan de Heer

Dank voor de leerzame reactie Wim, weer wat geleerd!
Met vriendelijke groet,

Arjan de Heer

Nooit te jong om te leren!!

Wim Bakker

Citaat van: Henk
Die waarnemingen in januari zullen wel niet kloppen vermoed ik. 
Waarnemingen met een jaar maar geen datum komen kennelijk automatisch op 1 januari terecht. Technisch gezien is daar weinig aan te doen. Dat is jammer want dit soort dingen kunnen de statistieken in de war schoppen.
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

Henk Soepenberg

Vriendelijke groeten,
Henk