Eigendom foto’s excursiedeelnemer

Gestart door ajdees, maart 07, 2019, 15:21:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

ajdees

Hallo,
Van een deelnemer aan een excursie waarbij ik ook aanwezig was, heb ik een partij foto's gekregen om te verwerken tot waarnemingen. Voor deze vraag noem ik de fotograaf even John Doe.
Nu wil ik me de foto's niet toe-eigenen, dus de naam van de fotograaf wil ik op enige wijze tonen. Er zijn denk ik twee mogelijkheden:
1. Opmerkingveld, bijvoorbeeld 'fotograaf: John Doe' of 'copyright foto: John Doe'.
2. Watermerk in de foto bestaande uit 'fotograaf: John Doe' of 'copyright: John Doe'.

Heeft één van bovenstaande opties, of nog een andere mogelijkheid de voorkeur?

Met vriendelijke groet,
Albert
met vriendelijke groeten,
Albert Dees

Henri van Dodeweerd

Dag Albert,

Als je in het nieuwe waarneming.nl naar de betreffende waarneming gaat. Moet je met de muis op de foto gaan staan. Rechts onder in beeld staat een icoontje (fototoestel). Als je daarop klikt ga je naar de foto.

In het scherm wat zich dan opent staat rechts de foto. Daar boven staat dan 'bewerk foto'. Als je dat aanklikt dan kun je de naam van de fotograaf wijzigen.

Succes!
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

ajdees

Dag Henri,
Dank voor je antwoord. Dat is een mooie optie en dat lijkt me de aangewezen manier in Waarneming.nl.
In Observation.org is er (nog) geen nieuwe site, geloof ik. Dus op dat platform kan ik deze tip nog niet gebruiken, denk ik?

Met vriendelijke groeten,
Albert
met vriendelijke groeten,
Albert Dees

Henri van Dodeweerd

Daar kan het ook. Als je daar naar je foto overzicht gaat, dan staan er rechts onder de foto 3 icoontjes. Als je op de derde van rechts klikt (poppetje met pen), dan opent er het scherm 'wijzig de foto' en kun je het daar veranderen.



Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

lukasverboom

Wanneer je een foto invoert kun je ook de fotograaf aangeven.
Groet,
Lukas

Marien bioloog
Favoriete groepen: korstmossen, mossen, schelpen, vleermuizen, mariene dingen.

Korstmossen in de tuin? https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,464730.0.html

ajdees

Aha, dank u beiden.
Die mogelijkheden warwn me nog nooit opgevallen. Oogkleppen op, lijkt het  ;)
Met vriendelijke groeten,
Albert
met vriendelijke groeten,
Albert Dees