Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 ... 12 13 [14] 15 16 17   Omlaag

Auteur Topic: praatsessie nieuwe versie  (gelezen 13144 keer)

SlechtValk

• Betatest Herkenningsapp
  • *
    • Ondertekening
Re: praatsessie nieuwe versie
« Reactie #390 Gepost op: mei 11, 2019, 11:05:37 am »

Dat zoiets nuttig zou kunnen zijn voor sommigen is geen twistpunt geweest. Zo'n ding is er nu immers ook al jaren. De discussie ging over de manier waarop zo'n overzicht "hinderlijk" telkenmale bij inloggen door een gebruiker zou worden gepresenteerd. Die "dwang" is teruggebracht tot het idee om een "belletje" in te voeren. En ik zeg dan, dat ik voor zo'n "belletje"een opt out wil.

Om eerlijk te zijn was ik in de veronderstelling dat we dat station reeds waren gepasseerd... de eerste suggestie bevatte dwang, maar hoe het in het wensen-topic geformuleerd was (ik kan het zo snel even niet meer terug vinden) heeft die dwang reeds verloren...
Volgens mij (maar corrigeer me als ik het verkeerd heb) was de consensus inmiddels dat dwang, om diverse redenen onwenselijk is... maar een duidelijke (maar niet hinderlijke) indicatie dat er (nieuwe/onafgehandelde) berichten zijn (zoals bijv. de "bel" bij diverse sociale media en devices) daar zeer geschikt voor is.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)

Na de paartijd gaan de vogels trekken.

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #391 Gepost op: mei 11, 2019, 16:15:44 pm »

Dwang kan nooit een drijfveer worden.
In de loop van de tijd wordt het wel moeilijker om contact te krijgen met gebruikers die zich jaren geleden met een email adres geregistreerd hebben van een provider die al niet meer bestaat.
Ergens een seintje dat nieuwe berichten klaar staan lijkt mij geen ramp. Uiteraard zonder dat je naar die functie moet om verder van waarneming.nl te genieten.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Marleen

• Member
« Reactie #392 Gepost op: mei 11, 2019, 16:20:43 pm »

In de loop van de tijd wordt het wel moeilijker om contact te krijgen met gebruikers die zich jaren geleden met een email adres geregistreerd hebben van een provider die al niet meer bestaat.

Weten die mensen dat?
Kunnen zij bijv ergens (ook in ditzelfde systeempje) melding krijgen dat hun mailadres ongeldig is, of ze aub ander mailadres kunnen opgeven?
Mijn waarnemingen zijn in Noorwegen, tenzij anders aangegeven.
- Info over soorten in Noorwegen: Artsobservasjoner & Artsdatabanken.
- Determinatie tips & tools Noorwegen
Voer je waarneming zo volledig mogelijk in, dat scheelt de validatoren veel werk.
Weet je naam, geslacht, kleed, gedrag, oid niet? Vraag het op het forum, koppel je forumtopic aan je waarneming bij 'externe link'

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #393 Gepost op: mei 11, 2019, 16:22:56 pm »

Weten die mensen dat?
Kunnen zij bijv ergens (ook in ditzelfde systeempje) melding krijgen dat hun mailadres ongeldig is, of ze aub ander mailadres kunnen opgeven?
tot een jaar geleden registreerden we dat, maar dat is veel teveel werk. Nu gaan alle ‘email undeliverd’ naar de prullenbak.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Corryabbink

• Member
« Reactie #394 Gepost op: mei 17, 2019, 00:19:30 am »

Waarom moet ik iedere keer weer inloggen op de oude site?? Ik snap wel dat jullie me op de nieuwe willen maar die heeft zoveel onvolkomenheden dat ik daaraan nog niet toe ben. De oude schoenen zitten altijd nog het best ;D
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #395 Gepost op: mei 17, 2019, 07:24:12 am »

Waarom moet ik iedere keer weer inloggen op de oude site?? Ik snap wel dat jullie me op de nieuwe willen maar die heeft zoveel onvolkomenheden dat ik daaraan nog niet toe ben. De oude schoenen zitten altijd nog het best ;D
dat zou ook niet hoeven. Behalve twee weken geleden na de server upgrade

Corryabbink

• Member
« Reactie #396 Gepost op: mei 18, 2019, 00:46:21 am »

dat zou ook niet hoeven. Behalve twee weken geleden na de server upgrade
Is nog altijd het geval. Ik moet constant inloggen als ik op de oude site wil.
met groet, Corry

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #397 Gepost op: mei 18, 2019, 08:20:36 am »

Hebben daar meer mensen last van? Bij elke sessie opnieuw moeten inloggen op de oude site?

Henk Soepenberg

• Member
« Reactie #398 Gepost op: mei 18, 2019, 11:06:22 am »

Niet op oudeversie, wel op de nieuwe. Twee klikjes, heb er geen last van.
Vriendelijke groeten,
Henk Soepenberg

SlechtValk

• *
    • Ondertekening
« Reactie #399 Gepost op: mei 18, 2019, 11:41:02 am »

Hebben daar meer mensen last van? Bij elke sessie opnieuw moeten inloggen op de oude site?
Hier geen last van (zowel niet via knop "oude site" als via url "oudeversie.etc"... recente google chrome, windows 10...
Probleem kan misschien zijn dat mensen de beveiliging net te strak hebben staan en daardoor cookies weg gooien (of een extensie hebben die dat voor ze doet) na elke sessie...
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)

Na de paartijd gaan de vogels trekken.

andre123

• Member
    • Biodiversity observation platforms/social networks
« Reactie #400 Gepost op: mei 18, 2019, 12:02:28 pm »

ergens in januari of december maar volgens mij was dat de nieuwe site.
Afgelopen maand in elk geval niet op de oude site. En daarvoor waarschijnlijk ook niet op de oude site..ten minste niet wrn.nl

Bart van Hoogstraten

• *
« Reactie #401 Gepost op: mei 18, 2019, 15:20:41 pm »

Misschien zien mensen over het hoofd dat je "laat me ingelogd blijven" kunt aanvinken bij het inloggen? Ik heb het verschijnsel in ieder geval al heel lang niet meer gehad. (Maar ik bezoek de oude site ook nauwelijks meer, alleen nog voor statistieken).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 15,- abonnementskosten!
http://waarneming.nl/donate.php

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #402 Gepost op: mei 18, 2019, 15:27:01 pm »

Bart ik veronderstelde dat Corry dat wel weet

Corryabbink

• Member
« Reactie #403 Gepost op: mei 18, 2019, 17:35:38 pm »

Ja hoor. Ik moet nog altijd inloggen op mijn computer. Met de mobile gaat het nu goed.
met groet, Corry

Corryabbink

• Member
« Reactie #404 Gepost op: mei 18, 2019, 17:40:18 pm »

Het vreemde is dat ik op de computer op de oude site ook niet kan uitloggen. Ik krijg wel het bericht dat ik uitgelogd ben, maar dat is schijn.
met groet, Corry

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #405 Gepost op: mei 19, 2019, 16:51:56 pm »

Ja hoor. Ik moet nog altijd inloggen op mijn computer. Met de mobile gaat het nu goed.
dan denk ik echt dat het met je eigen instellingen te maken heeft.
Cookies die gelijk verwijderd worden bijvoorbeeld .

Corryabbink

• Member
« Reactie #406 Gepost op: mei 20, 2019, 20:44:18 pm »

dan denk ik echt dat het met je eigen instellingen te maken heeft.
Cookies die gelijk verwijderd worden bijvoorbeeld .

Misschien wel, maar dan kan ik het niet vinden. Er is niets gewijzigd op mijn computer.
met groet, Corry

dirder

• Member
« Reactie #407 Gepost op: mei 31, 2019, 21:17:57 pm »

Wat ook uiterst irritant is: kennelijk kan je als gebruiker weer zelf in het commentaarvak onder de waarneming iets kwijt (vroeger was dat ook zo, maar dat werd later aangepast).
Kan iemand iets over het volgende zeggen? Als ik een commentaar bij een waarneming geef via de rapporteerfunctie, dan komt, als ik begin te tikken, tekst van jaren ver te voorschijn. Erg handig, zou leuk zijn mocht dat ook zo zijn in het commentaarvak voor validatoren. Heeft dat met de software te maken of met m'n pc en hoe ik die gebruik?
Groeten, Dirk Derdeyn.

Douwe van der Ploeg

• Observado Admin
  • *
« Reactie #408 Gepost op: juni 05, 2019, 12:37:51 pm »

Citaat van: thijsdegraaf
Volgens mij komen bij één soort verschillende vleugellengtes niet (vaak) voor. Laat staan, dat men het zo snapt

Zeker wel. En uitgaan van de mensen die het minst weten/snappen lijkt me geen oplossing. Voor kevers die koningin eruit gooien: prima, maar volgens mij hebben die andere opties zeker nut. (Echter, zoals veel vaker benoemd: kevers hebben geen nimfen, pas dat alsjeblieft aan in de naam van het kleed). Als je besluit om de volgorde aan te passen, begin dan alsjeblieft met de meest voorkomende (waargenomen), en zet die juist niet helemaal onderaan.

Hisko: constant berichtjes achterlaten "daar wordt je als waarnemer knettergek van":
Nou en? Is toch hun probleem dat ze dingen fout invoeren? Daar mogen ze dan toch op gewezen worden? Dat validatoren hun tijd liever beter besteden snap ik, maar de waarnemers zijn hier NIET zielig en mogen best eens opgevoed worden. Niet alles hoeft in hapklare babyvoeding en waarnemers hoeven niet vertroeteld te worden zodat ze nooit eens een boek hoeven open te slaan, een sleutel te volgen of een term op te zoeken. Simpelweg meer waarnemingen is niet beter. Goede waarnemingen, dat moet je hebben.

Immers: geef een man een vis en hij heeft de volgende dag weer honger, voer een man aan je vissen en jij kan weken vis eten.
Douwe van der Ploeg

thijsdegraaf

• Gast
« Reactie #409 Gepost op: juni 05, 2019, 13:23:37 pm »

Overgezet uit https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=443812.1140 Daar ook laten staan, omdat het wensen zijn.
Citaat
Citaat
Thijs, dan zal bij dagvlinders 60% van de waarnemingen op 'ei' komen welke dus echt fout zijn.
Nee dat denk ik niet Hisko. Onbekend zullen ze niet als fout zien ei wel. Staat een beetje stom als al je vlinders als ei genoteerd staan. Als je een vaste indeling hebt, zullen mensen ook meer gemotiveerd zijn om er aandacht aan te schenken.
Heb nog even bij kevers gekeken (Gerrian klaagde daar over). Volgens mij komen bij één soort verschillende vleugellengtes niet (vaak) voor. Laat staan, dat men het zo snapt en ze staan ook nog verspreid tussen andere vormen. Wat doet een koningin bij kevers? Niet erg uitnodigend om in te vullen zo:
onbekend
ei
imago
imago macropteer
gal
imago micropteer
koningin
larve nimf
mijn
pop
imago brachypteer
larvenhuidje

Als je dit ziet, denkt een beginnende waarnemer toch van laat maar zitten, laat maar op onbekend. Het probleem zit niet alleen bij (nacht)vlinders. Wel de soort natuurlijk, die bij nacht vlinderen het meest massaal wordt ingevoerd.

Dit lijkt me uitnodigender (ken ook weinig kevers die gallen maken, maar dat zal aan mij liggen)
ei
gal
mijn
larve/nimf
larvenhuidje
pop
imago (volwassen)
mij onbekend (navragen op forum s.v.p)

Citaat
Zeker wel. En uitgaan van de mensen die het minst weten/snappen lijkt me geen oplossing.
Eens, maar dat is geen reden om dan vleugellengtes op willekeurige plekken zonder uitleg bij de mogelijkheden te zetten. Ik weet toch wel iets over kevers, maar zo kan ik er geen chocola van maken. Dan heb je ook geen recht om te klagen over gemakzucht van de Waarnemers.
Ik vraag me af in hoeverre ze nut hebben (bij wantsen kan ik me dat voorstellen), maar OK als de kevermensen, dat willen zet, je ze er in.
Citaat
Als je besluit om de volgorde aan te passen, begin dan alsjeblieft met de meest voorkomende (waargenomen), en zet die juist niet helemaal onderaan.
imago (volwassen)
ei
gal
mijn
larve
larvenhuidje
pop
imago macropteer (volwassen langvleugelig)
imago brachypteer (volwassen kortvleugelig)
imago micropteer  (volwassen zeer kortvleugelig)
mij onbekend (navragen op forum s.v.p.)

Maar maak een vaste volgorde voor alle insecten! Het ziet er nu (nogmaals) rommelig en onprofessioneel uit. Net alsof iemand geroepen heeft van dat kan er ook nog bij en hoppetee het staat erbij. Alsof het niet zo belangrijk is.
« Laatst bewerkt op: juni 06, 2019, 08:31:38 am door thijsdegraaf »

Marco de Haas

• Admins
  • Admingroep: Cicaden
    • Facebook: Determinatie van planten en dieren
« Reactie #410 Gepost op: juni 05, 2019, 13:53:53 pm »

Even over het opvoeden van de waarnemers: ik denk dat het helpt wanneer een waarnemer telkens een melding krijgt als ik een waarneming goedkeur als 'Goedgekeurd o.b.v. bewijsmateriaal en stadium gewijzigd naar imago'. Dit gebeurt nu natuurlijk al als ik handmatig het kleed van een waarneming verander, maar wanneer waarnemers zo'n melding altijd krijgen worden ze vanzelf een keer zo gek dat ze zelf het stadium vast invullen (hoop ik dan  ;D ).

Citaat
Beste 'waarnemer',

De validator heeft de volgende wijzigingen aangebracht :

Stadium (kleed) : Onbekend -> Imago

Schrijf je eventuele reactie in het vak 'Nieuw commentaar'.

Is misschien niet de ultieme oplossing (eerder in deze discussie zijn al betere opties gegeven), maar het lijkt mij een wel een van de makkelijkste om de waarnemers op te voeden op dit moment?
Met vriendelijke groet, Marco de Haas
Validator cicaden

Oproepje cicade-waarnemingen: zie hier.
Waardplanten cicaden: zie hier.

Marleen

• Member
« Reactie #411 Gepost op: juni 05, 2019, 13:59:54 pm »

Mijn reacties ook maar even hier, voor ze straks misschien uit 'wensen' verdwijnen.

--- --- --- --- --- ---
1e bericht

Mijn reacties zijn inderdaad te scherp. Maar is het niet zo dat opvoeden beter werkt dan bij elke waarneming een melding geven ?
:duim: :duim: :duim:

1. de waarnemer opvoeden
(...)
Aan alle drie kleven nadelen
1. kost veel tijd

Ik denk dat opvoeden de beste optie is. Maar dat het verstandig is om dan een "plannetje" te maken.
- Eerst nagaan wat je precies wilt. -> dat men alle velden invult. Maar misschien ook dat men vaker naar het forum gaat? En/of forumtopic aan waarneming voegt? Of nog andere dingen? En wil je dat bij alle soortgroepen? Bij vlinders zijn de stadia gemakkelijk. Maar bij andere insecten en vogels veel lastiger.
- Dan een plan maken hoe je dat gaat aanleren. Bijv met tekst bovenaan het invoerscherm, tijdelijk, om iedereen er op te attenderen?
Of misschien op het forum, dat we een standaard tekstje maken, zoals ik in mijn onderschrift heb, met daarbij een "invul tekstje" om alle gegevens in te vullen. Bijv:

Voer je waarneming zo volledig mogelijk in, dat komt andere functies zoals soortenkalender ten goede.
Weet je een of meerdere gegevens bij je determinatie niet? Vraag het dan na op het forum.
Geslacht:
Kleed:
Gedrag:
Op/in:

Dat stukje kunnen we bij de beantwoording van determinatievragen dan kopieren en invullen.
Het nadeel is dat je dat alleen op het forum doet en waarnemers die niet op het forum komen, missen dat.
Tenzij de validatoren dit ook gaan gebruiken als standaard tekst bij het valideren. -> Zien de validatoren externe links bij de waarneming?
Want anders heb je kans dat je als waarnemer commentaar krijgt, terwijl je het wel op het forum hebt gezet.
En als mensen er een beetje aan gewend zijn, dan zal het ook mondeling nog wel gedeeld worden. Bijv als mensen gezamenlijk het veld in gaan. Dat je zegt he, deze wesp, wat voor kleed is dit?

De velden bijv verplicht maken om in te vullen, zou ik niet doen. Omdat je dan grote kans hebt dat mensen maar wat invullen.

Ik denk wel dat je eigenlijk ook zou moeten overwegen wat je doet met de invoerpagina. Want nu gooien mensen foto erin en krijgen vanzelf de naam. "Want mensen willen niet altijd soorten leren" maar je vraagt met dit nu wel iets veel moeilijkers, namelijk om kleed te herkennen (of na te vragen). Het zou fijner zijn als je kunt kiezen of je die automatische identify gebruikt of niet. Of dat je er een aparte functie van maakt ipv dat het aan de invoerpagina vast zit. De hele pagina zelf doen is makkelijker (en krijg je mensen makkelijker aangeleed, denk ik) dan dat ze de soortnaam niet hoeven te weten, maar invoeren/herkennen van bijv kleed wel.

We zijn met velen die graag willen dat alles goed wordt ingevuld, dus ik denk dat als we dit consequent met een groepje aanpakken, dat het helemaal niet zo heel lang hoeft te duren.
Ondertekenen met je eigen naam en dat je "determineer via het forum" kon gebruiken was ook vrij snel bij de grootste groep bekend.
Maar eerst even goed nadenken wat je/we precies wil(len) en hoe we dat gaan aanpakken.

Groetjes, Marleen

--- --- --- --- --- ---
2e bericht

Grootste probleem met aanleren is denk ik nog dat je het op gegeven moment de meeste vaste insectenwaarnemers het wel hebt aangeleerd (maar er is altijd wel een enkeling die niets doet met suggesties of vragen voor aanpassingen bij de waarneming, dus dat zal hiermee ook wel gebeuren), maar dat je dan nog nieuwe waarnemers hebt of mensen die over het algemeen niet zo veel insectenwaarnemingen doen en die het dan alsnog niet doen.
Dan moet je je verwachting bijstellen, want dat iedereen alles volledig invult, zal nooit gaan gebeuren en kan je ook niet verwachten.

Ik ben wel voorstander van een melding geven,
Dat zou kunnen. Nadeel is wel dat de klus dan bij de validatoren ligt. En alleen bij die validatoren die het belangrijk vinden. Die het dan 1 op 1 elke waarnemer moeten gaan aanleren. Terwijl als je het ook bijv op het forum doet, dan heb je ook veel vaste waarneming/forum gebruikers die meehelpen om te zorgen dat alles zoveel mogelijk goed wordt ingevuld. Je bereikt daar meer mensen tegelijkertijd mee en meer mensen helpen om het op orde te krijgen, dan ligt de last niet meer alleen bij de validator die het belangrijk vindt.

In principe is het niet invoeren van stadium haast even 'nutteloos' als wanneer je geen locatie invoert (bij geen locatie kan het heel Nederland zijn, wat niet het geval is, en bij geen stadium kan het elk moment van het jaar zijn dat het stadium gezien is, wat ook niet het geval is) en als je geen locatie invoert krijg je daar ook een melding van.
Dit is geen juiste vergelijking, want voor locatie is geen diepgaande biologische kennis nodig en dat verwacht je met stadium eigenlijk wel van mensen.  Het stadium niet invullen is niet nutteloos, want je meld dan alsnog "die soort komt daar voor". Dat het bijdraagt aan heel veel andere dingen als je het wel invult, is goed en fijn en mooi meegenomen.

Vergeet niet dat waarnemers dit als hobby voor zichzelf doen. En dat waarnemers niet in dienst zijn van waarneming om alle speeltjes van waarneming te vullen en goed te laten werken.

Kleed onbekend verwijderen lijkt mij dan ook weer niet per se nodig. Het kan wel, maar dan moet het sowieso een verplicht veld worden (je kan niet geen stadium invoeren). Bovendien moeten er dan nog meer stadia toegevoegd worden die er nu niet (meer) zijn bij de vlinders, zoals vervellingshuidje.
Ik denk dat het zeer onverstandig is, en dat mensen dan maar gewoon wat invullen. Of - dat mensen afhanken omdat de laagdrempeligheid, dat je geen kennis nodig hebt, dan weg is.

Ik ben al bijna 10 jaar waarnemer en ik heb van de meeste soortgroepen echt totaal geen idee hoe ik mannetje, werkster enz kan herkennen. De kleden van vogels, noem maar op. Ik denk dat je het onmogelijke verwacht van waarnemers. Bij vlinders kan het misschien, maar dat is het enige. En je verwacht dan ook van validatoren dat ze daar op gaan letten en het controleren. Dat doen veel validatoren volgens mij ook niet.

Groetjes, Marleen

Voer je waarneming zo volledig mogelijk in, dat scheelt de validatoren veel werk.
Weet je naam, geslacht, kleed, gedrag, oid niet? Vraag het op het forum, koppel je forumtopic aan je waarneming bij 'externe link'

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #412 Gepost op: juni 05, 2019, 15:25:12 pm »

als ik zo alles eens doorlees kan ik maar 1 ding concluderen:
Een eenduidige oplossing hebben we niet.
Afdwingen via de software : niet doen in mijn opinie. Je zult altijd zien dat wel situaties denkbaar zijn waar gebruikers dan tegen aan lopen.

Opvoeden via de commentaar functie (dat voorbeeld waar Marcel mee kwam) dat werkt exact zo op de 'oude' site. Met 1 druk op de knop wordt de waarneming goedgekeurd, kleed op imago gezet en een commentaar geplaatst (Behalve als dat niet mag van de waarnemer). Deze aktie kost evenveel inspanning als het valideren van een waarneming waar alles wel goed staat.
Dat gaat ook op de nieuwe site zeker terug komen.

Meer aandacht voor het forum vragen. Ik weet het niet. daarvoor moet je weer een account aanmaken. Dat zal voor een nieuwe gebruiker die even een Hoornaar wil melden een stap te ver zijn.

Herkenningssoftware die onderscheid maakt in het kleed. Het is zeker de bedoeling dat de herkennings software het kleed gaat herkennen. Dat zal een hoop schelen.

Voorlichting. Denk aan de nieuwsbrief, facebook en nieuws op de startpagina. 'Maak je waarneming meer waard' Door de juiste verschijningsvorm te kiezen. Ook het feit dat je in obsmapp een default kleed kunt instellen per soortgroep scheelt al veel.

Marco de Haas

• Admins
  • Admingroep: Cicaden
    • Facebook: Determinatie van planten en dieren
« Reactie #413 Gepost op: juni 05, 2019, 15:43:10 pm »

Opvoeden via de commentaar functie (dat voorbeeld waar Marcel mee kwam) dat werkt exact zo op de 'oude' site. Met 1 druk op de knop wordt de waarneming goedgekeurd, kleed op imago gezet en een commentaar geplaatst (Behalve als dat niet mag van de waarnemer). Deze aktie kost evenveel inspanning als het valideren van een waarneming waar alles wel goed staat.

Dit klopt dus niet, deze waarneming heb ik 'goedgekeurd o.b.v. bewijsmateriaal en kleed gewijzig naar imago', maar er verschijnt geen commentaar bij de waarneming.
Met vriendelijke groet, Marco de Haas
Validator cicaden

Oproepje cicade-waarnemingen: zie hier.
Waardplanten cicaden: zie hier.

petermeer

• Forum beheerder
    • KNNV Stichts-Hollandse Polderland
« Reactie #414 Gepost op: juni 05, 2019, 15:45:03 pm »

Mee eens, deze optie is een must voor ons admins.

Meer aandacht voor het forum vragen. Ik weet het niet. daarvoor moet je weer een account aanmaken. Dat zal voor een nieuwe gebruiker die even een Hoornaar wil melden een stap te ver zijn.
Niet doen. Hou het forum en waarneming.nl gescheiden.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #415 Gepost op: juni 05, 2019, 15:47:36 pm »

Dit klopt dus niet, deze waarneming heb ik 'goedgekeurd o.b.v. bewijsmateriaal en kleed gewijzig naar imago', maar er verschijnt geen commentaar bij de waarneming.
in dat geval is dat wel de gewenste situatie in de nieuwe versie

Rayan Majoor

• Admins
« Reactie #416 Gepost op: juni 05, 2019, 15:48:13 pm »

Immers: geef een man een vis en hij heeft de volgende dag weer honger, voer een man aan je vissen en jij kan weken vis eten.
;D :angel:
Mvg Rayan Majoor

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #417 Gepost op: juni 05, 2019, 16:30:44 pm »

dat wat uitgezet. ik vermoed als wens van de validatoren, maar https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=59707.new#new

Marleen

• Member
« Reactie #418 Gepost op: juni 05, 2019, 16:36:38 pm »

https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=59707.msg2326885#msg2326885
Citaat
Oude site: Als een waarneming niet op Imago staat en de foto laat een image zien dan kan de validator deze op imago zetten en goedkeuren en krijgt de waarnemer een email dat dit gebeurt is.

Tenzij je hebt uitgezet dat validatoren je waarneming mogen wijzigen, neem ik aan?

Dus validatoren mogen nu op zeker zetten en kleed aanpassen, en je krijgt dan mail ipv commentaar, klopt dat?

Ik vind dit wel een beetje raar eigenlijk, waarnemers wilden commentaar bij de waarneming en nu is dat opeens zonder bericht door hun uitgezet?
Waarom?

En mensen die de mails niet ontvangen om welke reden dan ook? Die kunnen dat dus nooit meer terugzien?
Of komt het nog wel gewoon als wijziging zeg maar in het 'logje' ?

dat wat uitgezet. ik vermoed als wens van de validatoren, maar https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=59707.new#new

Jij beslist dat het met commentaar moet en validatoren zetten dat zonder jou medeweten uit?

Bijzonder.
« Laatst bewerkt op: juni 05, 2019, 16:39:36 pm door Marleen »

Rien Ondersteijn

• Member
« Reactie #419 Gepost op: juni 05, 2019, 20:44:24 pm »

;D :angel:

Óf was het : ' ....honger, zet je man aan t vissen en je kunt weken vis eten ' !
Frisse groe[n]tjes.Rien.
Pagina's: 1 ... 12 13 [14] 15 16 17   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.042 seconden met 20 queries.