Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 ... 12 13 [14]   Omlaag

Auteur Topic: praatsessie nieuwe versie  (gelezen 10278 keer)

SlechtValk

• Betatest Herkenningsapp
  • *
    • Ondertekening
Re: praatsessie nieuwe versie
« Reactie #390 Gepost op: mei 11, 2019, 11:05:37 am »

Dat zoiets nuttig zou kunnen zijn voor sommigen is geen twistpunt geweest. Zo'n ding is er nu immers ook al jaren. De discussie ging over de manier waarop zo'n overzicht "hinderlijk" telkenmale bij inloggen door een gebruiker zou worden gepresenteerd. Die "dwang" is teruggebracht tot het idee om een "belletje" in te voeren. En ik zeg dan, dat ik voor zo'n "belletje"een opt out wil.

Om eerlijk te zijn was ik in de veronderstelling dat we dat station reeds waren gepasseerd... de eerste suggestie bevatte dwang, maar hoe het in het wensen-topic geformuleerd was (ik kan het zo snel even niet meer terug vinden) heeft die dwang reeds verloren...
Volgens mij (maar corrigeer me als ik het verkeerd heb) was de consensus inmiddels dat dwang, om diverse redenen onwenselijk is... maar een duidelijke (maar niet hinderlijke) indicatie dat er (nieuwe/onafgehandelde) berichten zijn (zoals bijv. de "bel" bij diverse sociale media en devices) daar zeer geschikt voor is.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)

Na de paartijd gaan de vogels trekken.

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #391 Gepost op: mei 11, 2019, 16:15:44 pm »

Dwang kan nooit een drijfveer worden.
In de loop van de tijd wordt het wel moeilijker om contact te krijgen met gebruikers die zich jaren geleden met een email adres geregistreerd hebben van een provider die al niet meer bestaat.
Ergens een seintje dat nieuwe berichten klaar staan lijkt mij geen ramp. Uiteraard zonder dat je naar die functie moet om verder van waarneming.nl te genieten.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=1534.0

Marleen

• Member
« Reactie #392 Gepost op: mei 11, 2019, 16:20:43 pm »

In de loop van de tijd wordt het wel moeilijker om contact te krijgen met gebruikers die zich jaren geleden met een email adres geregistreerd hebben van een provider die al niet meer bestaat.

Weten die mensen dat?
Kunnen zij bijv ergens (ook in ditzelfde systeempje) melding krijgen dat hun mailadres ongeldig is, of ze aub ander mailadres kunnen opgeven?
Mijn waarnemingen zijn in Noorwegen, tenzij anders aangegeven. Info over soorten in Noorwegen: Artsobservasjoner & Artsdatabanken.

Voer je waarneming zo volledig mogelijk in, dat scheelt de validatoren veel werk.
Weet je naam, geslacht, kleed, gedrag, oid niet? Vraag het op het forum, koppel je forumtopic aan je waarneming bij 'externe link'.

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #393 Gepost op: mei 11, 2019, 16:22:56 pm »

Weten die mensen dat?
Kunnen zij bijv ergens (ook in ditzelfde systeempje) melding krijgen dat hun mailadres ongeldig is, of ze aub ander mailadres kunnen opgeven?
tot een jaar geleden registreerden we dat, maar dat is veel teveel werk. Nu gaan alle ‘email undeliverd’ naar de prullenbak.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=1534.0

Corryabbink

• Member
« Reactie #394 Gepost op: mei 17, 2019, 00:19:30 am »

Waarom moet ik iedere keer weer inloggen op de oude site?? Ik snap wel dat jullie me op de nieuwe willen maar die heeft zoveel onvolkomenheden dat ik daaraan nog niet toe ben. De oude schoenen zitten altijd nog het best ;D
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #395 Gepost op: mei 17, 2019, 07:24:12 am »

Waarom moet ik iedere keer weer inloggen op de oude site?? Ik snap wel dat jullie me op de nieuwe willen maar die heeft zoveel onvolkomenheden dat ik daaraan nog niet toe ben. De oude schoenen zitten altijd nog het best ;D
dat zou ook niet hoeven. Behalve twee weken geleden na de server upgrade

Corryabbink

• Member
« Reactie #396 Gepost op: mei 18, 2019, 00:46:21 am »

dat zou ook niet hoeven. Behalve twee weken geleden na de server upgrade
Is nog altijd het geval. Ik moet constant inloggen als ik op de oude site wil.
met groet, Corry

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #397 Gepost op: mei 18, 2019, 08:20:36 am »

Hebben daar meer mensen last van? Bij elke sessie opnieuw moeten inloggen op de oude site?

Henk Soepenberg

• Member
« Reactie #398 Gepost op: mei 18, 2019, 11:06:22 am »

Niet op oudeversie, wel op de nieuwe. Twee klikjes, heb er geen last van.
Vriendelijke groeten,
Henk Soepenberg

SlechtValk

• *
    • Ondertekening
« Reactie #399 Gepost op: mei 18, 2019, 11:41:02 am »

Hebben daar meer mensen last van? Bij elke sessie opnieuw moeten inloggen op de oude site?
Hier geen last van (zowel niet via knop "oude site" als via url "oudeversie.etc"... recente google chrome, windows 10...
Probleem kan misschien zijn dat mensen de beveiliging net te strak hebben staan en daardoor cookies weg gooien (of een extensie hebben die dat voor ze doet) na elke sessie...
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)

Na de paartijd gaan de vogels trekken.

andre123

• Member
    • Biodiversity observation platforms/social networks
« Reactie #400 Gepost op: mei 18, 2019, 12:02:28 pm »

ergens in januari of december maar volgens mij was dat de nieuwe site.
Afgelopen maand in elk geval niet op de oude site. En daarvoor waarschijnlijk ook niet op de oude site..ten minste niet wrn.nl

Bart van Hoogstraten

• *
« Reactie #401 Gepost op: mei 18, 2019, 15:20:41 pm »

Misschien zien mensen over het hoofd dat je "laat me ingelogd blijven" kunt aanvinken bij het inloggen? Ik heb het verschijnsel in ieder geval al heel lang niet meer gehad. (Maar ik bezoek de oude site ook nauwelijks meer, alleen nog voor statistieken).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 15,- abonnementskosten!
http://waarneming.nl/donate.php

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #402 Gepost op: mei 18, 2019, 15:27:01 pm »

Bart ik veronderstelde dat Corry dat wel weet

Corryabbink

• Member
« Reactie #403 Gepost op: mei 18, 2019, 17:35:38 pm »

Ja hoor. Ik moet nog altijd inloggen op mijn computer. Met de mobile gaat het nu goed.
met groet, Corry

Corryabbink

• Member
« Reactie #404 Gepost op: mei 18, 2019, 17:40:18 pm »

Het vreemde is dat ik op de computer op de oude site ook niet kan uitloggen. Ik krijg wel het bericht dat ik uitgelogd ben, maar dat is schijn.
met groet, Corry

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #405 Gepost op: mei 19, 2019, 16:51:56 pm »

Ja hoor. Ik moet nog altijd inloggen op mijn computer. Met de mobile gaat het nu goed.
dan denk ik echt dat het met je eigen instellingen te maken heeft.
Cookies die gelijk verwijderd worden bijvoorbeeld .

Pagina's: 1 ... 12 13 [14]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.021 seconden met 20 queries.