Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 20   Omlaag

Auteur Topic: praatsessie nieuwe versie  (gelezen 49704 keer)

thijsdegraaf

• Gast
Re: praatsessie nieuwe versie
« Reactie #210 Gepost op: april 08, 2019, 21:44:06 pm »

Citaat
Hisko hoe kan ik op de nieuwe site dan mijn laatst ingevoerde foto's vinden?? Is daar ook een link voor??
Onder je naam 'Waarnemingen' aanklikken. Daarna een aantal mogelijkheden.  Profiel Waarnemingen Foto's Geluiden Levenslijst Tellingen
Voor foto's 'Foto's' aanklikken: https://waarneming.nl/users/3549/photos/?  Laatste geluiden kan dus op deze manier ook: https://waarneming.nl/users/3549/sounds/? Profiel is ook handig zo. Wel een beetje dubbel, omdat die ook onder je naam te vinden is. Aan de andere kant kun je nu makkelijk van het ene onderdeel naar het andere zappen.
Als je bij foto's 'Toon geavanceerd', aanklik kun je op bepaalde eigenschappen zoeken.
« Laatst bewerkt op: april 08, 2019, 22:00:01 pm door thijsdegraaf »

Corryabbink

• Member
« Reactie #211 Gepost op: april 08, 2019, 22:22:16 pm »

Leuk maar dat wist ik al. Ik zoek de laatst ingevoerde foto's. Oude site is er een sortering "nieuwste eerst". https://waarneming.nl/user/photos/3549?groep=0&sex=0&z=0&q=&from=2014-04-08&to=2019-04-08&maand=0&jaar=0&seasons=0&exo_not=0&exo_only=0&sure=0&stars=0&hidden=0&prov=0&validatie=B&sort=photo&type_foto=0
Die sortering kan ik met geavanceerd zoeken en filteren op de nieuwe site niet tevoorschijn halen. Aangezien ik constant achterstand heb met de invoer gebruik ik het vaak.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #212 Gepost op: april 08, 2019, 22:30:30 pm »

Corry ik snap je wel. Nee dat kun je nu niet
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Corryabbink

• Member
« Reactie #213 Gepost op: april 08, 2019, 22:46:29 pm »

Is daar nog een oplossing voor te vinden?
met groet, Corry

Joris Menten

• Admins
  • Joris Menten
« Reactie #214 Gepost op: april 09, 2019, 09:08:56 am »

Is daar nog een oplossing voor te vinden?
Deze heb ik ook als wens. Ik gebruik ook zeer vaak sorteren op "Nieuwste eerst" op de oude site (buiten obsmap voer ik hoogst zelden chronologisch in).  Bedankt om deze ook als wens te noteren. Joris

Henk Soepenberg

• Member
« Reactie #215 Gepost op: april 09, 2019, 09:39:50 am »

Sluit ik me bij aan.
Vriendelijke groeten,
Henk

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #216 Gepost op: april 09, 2019, 11:27:18 am »

dan doen we dat

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #217 Gepost op: april 09, 2019, 12:49:45 pm »

als het door de commissie komt krijgen al die overzichten  'newest first' (waarnemingen, foto`s, geluiden) onder advanced

marijn

• Member
    • test
« Reactie #218 Gepost op: april 09, 2019, 12:56:06 pm »

Even een metavraag, maar dat mag hopelijk in dit topic: buigt een commissie zich dus in het algemeen over elke wijziging in het interactiedesign? Heeft die commissie expertise op dat gebied?
Marijn Prins

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #219 Gepost op: april 09, 2019, 12:58:18 pm »

in dit geval de collega reviewers. dus of de software klopt en past bij de rest van de software.
bij grote aanpassingen, die qua budget buiten de onderhoudsbegroting vallen (>8 uur werkuren), beslist het bestuur in theorie

Henk Soepenberg

• Member
« Reactie #220 Gepost op: april 09, 2019, 14:50:23 pm »

Op de oude site heb ik aangegeven dat een admin mijn waarnemingen mag aanpassen. Bij mijn instellingen in de nieuwe omgeving kan ik die toestemming niet terugvinden.
Is het door een validator wijzigen van een waarneming op de nieuwe site sowieso niet meer mogelijk misschien?
Vriendelijke groeten,
Henk

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #221 Gepost op: april 09, 2019, 14:53:22 pm »

Citaat
Is het door een validator wijzigen van een waarneming op de nieuwe site sowieso niet meer mogelijk misschien?
correct, op de nieuwe site zijn nog geen validatie functies aanwezig behalve het valideren van 1 waarneming

Henk Soepenberg

• Member
« Reactie #222 Gepost op: april 09, 2019, 15:08:08 pm »

Okay, da's misschien maar beter ook  :blink:   Bedankt Hisko.
Vriendelijke groeten,
Henk

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #223 Gepost op: april 09, 2019, 15:58:34 pm »

Zodra op de nieuwe versie een instelling echt gebruikt gaat worden zal die beschikbaar komen in je instellingen. die houden we nu graag zo leeg mogelijk

Corryabbink

• Member
« Reactie #224 Gepost op: april 09, 2019, 16:36:50 pm »

Leuk maar dat wist ik al. Ik zoek de laatst ingevoerde foto's. Oude site is er een sortering "nieuwste eerst". https://waarneming.nl/user/photos/3549?groep=0&sex=0&z=0&q=&from=2014-04-08&to=2019-04-08&maand=0&jaar=0&seasons=0&exo_not=0&exo_only=0&sure=0&stars=0&hidden=0&prov=0&validatie=B&sort=photo&type_foto=0
Die sortering kan ik met geavanceerd zoeken en filteren op de nieuwe site niet tevoorschijn halen. Aangezien ik constant achterstand heb met de invoer gebruik ik het vaak.
dan doen we dat

Alvast bedankt :duim: :duim: Hopelijk lukt het.
met groet, Corry

marijn

• Member
    • test
« Reactie #225 Gepost op: april 10, 2019, 12:15:28 pm »

in dit geval de collega reviewers. dus of de software klopt en past bij de rest van de software.
bij grote aanpassingen, die qua budget buiten de onderhoudsbegroting vallen (>8 uur werkuren), beslist het bestuur in theorie
Dank Hisko, ik kom er nog op terug.
Eerst vraag 2: over welk bestuur gaat het hier nu steeds? Dat van Stichting Natuurinformatie of van Observation International?
Dit wordt niet duidelijk aangegeven op de site. Op https://waarneming.nl/pages/mission/ is sprake van 'onderdeel van Stichting Natuurinformatie', maar ook 'powered by Observation International'.
Marijn Prins

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #226 Gepost op: april 10, 2019, 12:23:56 pm »

die laatste betaald de nieuwbouw, de eerste het onderhoud
dus observation international beslist over grote uitgaven, lees veel uren kostende software.
De statistieken van 1 soort is zo een dingetje
(Mijn uren vallen overal buiten, maar helaas is mijn kennis van de nieuwe software nog erg beperkt)
« Laatst bewerkt op: april 10, 2019, 14:29:57 pm door hiskodevries »

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #227 Gepost op: april 12, 2019, 10:31:54 am »

Corry, die sortering op 'laatst ingevoerde bovenaan' komt voor alsnog niet.
Dat clashed met de sorteeropties in andere waarnemingen overzichten.
Daar wordt later nog een ei over uitgebroed.

Corryabbink

• Member
« Reactie #228 Gepost op: april 12, 2019, 16:20:30 pm »

Dat clashed met de sorteeropties in andere waarnemingen overzichten.
Daar wordt later nog een ei over uitgebroed.
Dat is balen Hisko. Ik hoop dat het nog goed komt. Voor mij zeer belangrijk!!
met groet, Corry

Henk Soepenberg

• Member
« Reactie #229 Gepost op: april 12, 2019, 17:29:54 pm »

Dan verdwijnt de oude site voorlopig ook nog niet, neem ik aan.
Vriendelijke groeten,
Henk

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #230 Gepost op: april 12, 2019, 17:37:26 pm »

dat is toch ook nergens aangekondigd?

gbeersma

• Observado Admin
  • *
« Reactie #231 Gepost op: april 12, 2019, 18:03:48 pm »

Zo'n vraag betekent vooral dat er (te) weinig duidelijkheid is.
Vriendelijke groeten, Gerard Beersma

http://waarneming.nl/user/photos/104779

Rien Ondersteijn

• Member
« Reactie #232 Gepost op: april 12, 2019, 18:33:37 pm »

Het betekent ook ,dat we gewoon moeten afwachten [dan komt t vanzelf goed] en dat valt niet altijd even mee.
Groene groe[n]tjes.Rien.

Marleen

• Member
« Reactie #233 Gepost op: april 13, 2019, 07:11:17 am »

Dit bericht hieronder is een reactie op dit "Wensen voor waarneming" bericht

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ik kan me dat kritische publiek goed voorstellen.
Ik ook, maar alleen als de waarnemer eerst duidelijk moeite heeft gedaan om tot determinatie te komen. Sommige waarnemers gebruiken waarneming.nl en dus de admin als determinatiehulp.

Ik als waarnemer ervaar het eigenlijk juist vaak andersom.
De obsessie die er bij een deel van de admins ligt om alles maar zo snel mogelijk te beoordelen.

Ja, ik wil graag dat mijn waarnemingen beoordeeld worden.
Want het geeft nu eenmaal een gevoel van bevestiging, dat je het goed hebt gedetermineerd of dat je die soort inderdaad echt hebt gezien.
En soms weet ik geen naam en ja soms heb ik ook wel eens geen zin om te zoeken.

Alle mensen die zo juichen over die fantastische herkenningsapp zijn ook mensen die niet zoeken.
Maar zij kwakken het in een hele dure app. En ik laat de waarneming ofwel gewoon staan of ik vraag op het forum of iemand het misschien weet.

Dat mijn waarneming op onbekend in de database staat is niet per definitie een taak voor de admin om het op te lossen.
Als hij of zij wil, ja graag, alle hulp is welkom.  Maar - hoe leg ik dit uit? -
Ik zet het niet op onbekend ervanuitgaande dat een admin het wel oplost. Ik zet het op onbekend omdat ik het niet weet.
En als ik toch een antwoord wil, dan kan ik zelf zoeken of ik kan mijn vraag op het forum zetten.

En de admin is vrij om te helpen ja of nee. Daar kiest de persoon zelf voor. Ik vind het heel fijn en waardeer het als admins willen helpen.
Maar dat is op jullie eigen initiatief. Ik bedoel. Jullie geven mij de juiste antwoorden, terwijl ik geen vraag heb gesteld. Dank je wel voor de antwoorden, dat waardeer ik.
Maar dan kan je vervolgens niet boos worden dat je de hele tijd antwoorden moet geven. Want ik stelde geen vragen.

Omdat jullie zo bezig zijn met "het moet beoordeeld, het moet uit het lijstje, het moet zo snel mogeiljk".

Ik kan me dat kritische publiek goed voorstellen.
Ik ook, maar alleen als de waarnemer eerst duidelijk moeite heeft gedaan om tot determinatie te komen. Sommige waarnemers gebruiken waarneming.nl en dus de admin als determinatiehulp.

En.... Is een admin geen determinatiehulp?

Ik begrijp het niet. Wat willen jullie admins nu eigenlijk?
We mogen een waarneming niet op onbekend zetten en dat een admin ons dan vertelt wat het is. Maar dat we zelf verantwoordelijkheid nemen om het aan te passen.
Maar admins willen wel, zodra we documentatie tonen, alle rechten over onze waarnemingen hebben om onze waarnemingen aan te passen en te beheren.
En gaan dan boos doen "dat waarnemers de admins gebruiken om hun waarnemingen te determineren".

Jullie willen dat we eigen verantwoordelijkheid nemen, jullie willen niet dat we de admins als hulp gebruiken.
Maar jullie willen onze waarnemingen volledig beheren en dat we niks meer zelf hoeven doen.

Even een metafoor.
Er valt hier in Noorwegen in de winter nog wel eens sneeuw. Ik ga dan vaak meteen daarna naar buiten met de sneeuwschep,
om een pad te maken. Ik woon bij mensen op het terrein en maak dan ook een pad naar hun en voor hun huis dat zij ook makkelijk het huis weer uit kunnen.
En soms als ik dat voor de 20e keer doe, denk ik ook wel eens, sjonge, kunnen ze niet even helpen of zelf even wat doen?
Maar het is logisch dat ze het niet doen, want ik doe het altijd. En ze krijgen eigenlijk niet eens de kans om het zelf te doen. Dus deze winter heb ik het af en toe niet gedaan.
En dan (soms duurt het even) pakken ze uiteindelijk toch zelf die sneeuwschep. En de keer daarna als ik het weer doe, zeggen ze oh, dan je wel wat fijn dat je het doet!
Want zij zijn zich er weer van bewust dat ik dat eigenlijk altijd voor ze doe.

Ik heb al vaker gezegd, je werkt zelf in de hand dat waarnemers hun waarnemingen op de site gaan kwakken.
Want er zijn apps en admins die in no-time de boel in hun beheer nemen, de juiste naam voor je invullen enz enz.
Je hoeft als waarnemer geen enkele moeite meer te doen en geen enkele verantwoordelijkheid te nemen.

Je zou het ook kunnen waarderen dat er waarnemers zijn, die nog wel hun waarneminghobby serieus nemen
en de moeite doen om hun eigen waarnemingen te beheren en snel aan te passen als ze niet juist zijn.

Of die moeite doen om een lastige waarneming wel te beoordelen en een naam te geven, terwijl ze dan van een admin gelijk "(nog) niet te beoordelen" krijgen,
terwijl een admin ook zou kunnen vragen, goh, waarom denk je dat het... bijv vos is? Wat zijn je voors- en tegens, welke kenmerken op je foto's geven dat aan.
En twijfelt een admin nog, nou dan kan het op (nog) niet te beoordelen. Of misschien zegt een admin wel, ja, nu je het zegt, eigenlijk is het wel zeer onwaarschijnlijk dat het iets anders is.
Maar mijn moeite wordt dan ook misschien wel helemaal niet serieus genomen en niet naar gevraagd.

Zoals het voor een admin zo klaar als een klontje kan zijn dat iets niet te beoordelen is, want het kan van alles zijn.
Maar ik heb de waarneming wel echt waargenomen en voor mij is het misschien zo duidelijk als wat dat het dit of dat moet zijn.
Want op foto 3 of foto 6 staat dit of dat. En op de foto's ontbreekt een mensenspoor of....
Dingen waar ik wel naar gekeken heb, maar waar een admin misschien niet over nadenkt, niet naar zoekt of niet weet/verwacht dat het op de foto staat of er 'overheen' kijkt of wat dan ook.

Ik ben waarnemer sinds 2009. Ik heb 12.672 waarnemingen geregistreerd.
- Er staan 462 waarnemingen op (nog) niet te beoordelen.
- Het zijn 704 foto's. Er zijn er ook met alleen geluidsopname of foto & geluidsopname, soms zelfs filmpje erbij.
- Er zijn er 66 met commentaar. Bij de rest zijn er dus geen vragen van "kan je de foto wat lichter maken" of "heb je extra informatie" of "heb je meer foto's" of iets dergelijks.
- Er zijn 45 waarnemingen zonder documentatie die op "(nog) niet te beoordelen" staan. Sinds wanneer worden waarnemingen zonder bewijs beoordeeld?

En dan kan je nu boos op mij worden dat ik het werk van de admins niet zou waarderen.
Ik waardeer dat wel. Misschien neem ik jullie meer serieus dan jullie dat zelf doen.
Jullie zijn mensen. Ik heb het al vaker gezegd. Haal adem. Ontspan. Help ons liever goed dan snel.
Ik wil juist van jouw kennis leren en niet alleen maar dat jullie als robotjes de hele tijd beoordelingen klikken.
Ik heb liever dat alle waarnemingen goed beoordeeld worden en dat jullie er wat langer over doen, dan dat het haastwerk is en zowat 500 van mijn waarnemingen op (nog) niet te beoordelen staan.
Zonder dat ik of weet waarom of dat er om extra info is gevraagd of terwijl ze misschien weldegelijk te beoordelen zijn, maar de admin gewoon de kennis niet heeft.

En ja, ik heb een deel waarnemingen met slechte foto's. Soms is het plantje, paddenstoeltje, diertje, what-ever te jong en is het echt niet te beoordelen.
Dan is het uiteraard terecht en prima. Dan hoor je mij niet. Maar ik denk dat niet al die 462 waarnemingen terecht op (nog) niet te beoordelen staan.

Het is niet de waarnemers tegen de admins of admins tegen de waarnemers. We moeten dit samen doen. We willen allemaal graag de database zo goed mogelijk vullen.
Laten we dan ook meer samenwerken. En "daar is geen tijd voor", dan moet je die tijd maken. Want jullie leggen je op dat het zo snel beoordeeld moet.
Ik vraag daar als waarnemer niet om. En anderen verwachten dat inmiddels wel, omdat jullie dat zelf altijd zo gedaan hebben.

Het doel zou zo een betrouwbaar mogelijke database moeten zijn (en dat kost tijd en moeite - mag je van mij ook best nemen hiervoor)
en niet "een zo snel mogelijk afgevinkte database" (alles snel wegwerken terwijl er ook vrij regelmatig dingen niet kloppen)

Groetjes, Marleen

« Laatst bewerkt op: april 13, 2019, 07:44:52 am door Marleen »
Mijn waarnemingen zijn in Noorwegen, tenzij anders aangegeven.
- Determinatie tips & tools Noorwegen

thijsdegraaf

• Gast
« Reactie #234 Gepost op: april 13, 2019, 09:22:39 am »

Ik wilde op het andere topic niet reageren al vroegen de antwoorden van Marcel123 daar wel om.
Marleen ik denk, dat je Waarneming ziet als een soort eigen werkblad, waar de anderen niet zomaar aan mogen komen. Je wilt het graag eerst zelf oplossen en als een admin toch naar je Waarneming kijkt moet hij/zij bereid zijn er heel wat tijd in te stoppen.

Bij mij ligt het anders.
Ik zet alles in mapjes op de computer. Geordend naar families. De soorten, waar ik zelf mee wil puzzelen, zet ik nog even niet op Waarneming.
Als ik ze er op zet, wil ik graag bevestiging of dat een admin mijn waarneming met bericht aanpast of de fout doorgeeft. Ook omdat ik een nieuwe soort daarna pas op mijn website kan zetten. Dus ik vind het juist prettig op deze manier. Als ik het niet eens ben met een admin of hem/haar niet begrijp, wat zelden voorkomt, dan leg ik het probleem voor op het forum, ik zet er nog een detailfoto bij, waardoor de admin er nog eens naar kan kijken, of ik vraag in de opmerkingen. Nog nooit een probleem gehad en ik zit toch ook al een tijdje op Waarneming.
Bij het puzzelen loop ik vaak alle foto’s op waarneming door. Dan is het prettig als er veel gecontroleerd zijn (Bij veel niet te beoordelen weet je dat het een lastige soort is). En dat er niet veel fout zijn of niet gecontroleerd, omdat er nog aan gewerkt wordt.
Ik wil dus heel graag, dat de admins op de oude manier blijven doorgaan.

Je zit dus met twee verschillende manieren van werken/tegen Waarneming aankijken.
De derde manier is dat mensen er iets verkeerd op zetten en het er bij wijze van spreken vijf jaar later nog steeds verkeerd hebben staan als de admins er niets aan mogen doen. Bij deze meneer vermoed ik, die nog steeds geen tijd heeft vrij kunnen maken om mensen netjes te antwoorden https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=446475.0

Beeldherkenning heb je gelijk, dat sommige mensen de handel er op kunnen plempen. Maar ik heb ook gemerkt dat daardoor niet geďnteresseerden het nu wel leuk gaan vinden.
Soorten die ik goed kende, maar even de naam van kwijt was. moest ik toch opzoeken. Nu hoeft dat niet, want hij verschijnt al. Handig.
Ik vind het ook wel leuk als mijn gedachten bevestigd worden. Als ze verschillen ga ik bij twijfel op zoek hoe dat komt. Ik ben er dus tevreden mee.
Dus zoveel verandert beeldherkenning niet aan de mensen. Op het forum hebben we het nu al meer over de moeilijker soorten. Vind ik een pluspunt.

Ik denk, dat de enige mogelijkheid om iedereen een beetje tevreden te stellen is, dat men kan aangegeven dat er niets veranderd mag worden. Al kan ik me voorstellen dat admins dat liever niet te vaak hebben. Werkt voor hen toch prettiger, hoe je het wendt of keert. En de rechten van admins alsjeblieft niet gaan inperken. (recht om waarneming te mogen aanpassen, van onzeker op zeker zetten, veranderen van image in larve/nimf, eventueel veranderen soort (bij tijdgebrek in drukke periode, niet reageren waarnemer) enz)
« Laatst bewerkt op: april 16, 2019, 12:00:44 pm door thijsdegraaf »

Henk Soepenberg

• Member
« Reactie #235 Gepost op: april 13, 2019, 13:40:53 pm »

dat is toch ook nergens aangekondigd?

Nee, en heb meen ik ook wel ergens gelezen dat het verdwijnen van de oude site ruim van tevoren wordt bekendgemaakt. Een jaar of zo?
Vriendelijke groeten,
Henk

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #236 Gepost op: april 13, 2019, 15:24:15 pm »

Henk. Je zult functies zien verdwijnen als deze op de nieuwe site beter werken of als het scherm / functie uitvalt omdat het onderliggende data model daar niet meer bij past of niet meer aan de wet voldoet.

Henk Soepenberg

• Member
« Reactie #237 Gepost op: april 13, 2019, 15:51:10 pm »

Ah, een geleidelijke ontmanteling dus. Bedankt Hisko  :duim:
Vriendelijke groeten,
Henk

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #238 Gepost op: april 13, 2019, 15:59:43 pm »

Ah, een geleidelijke ontmanteling dus. Bedankt Hisko  :duim:
zo is het. Met de aantekening dat een los zand site vermeden moet worden.
Stel de soortstatistieken weken alleen op de oude site dan moet je die wel kunnen vinden.

Corryabbink

• Member
« Reactie #239 Gepost op: april 13, 2019, 23:14:45 pm »

Ik wilde op het andere topic niet reageren al vroegen de antwoorden van Marcel123 daar wel om.
Marleen ik denk, dat je Waarneming ziet als een soort eigen werkblad, waar de anderen niet zo maar aan mogen komen. Je wilt het graag eerst zelf oplossen en als een admin toch naar je Waarneming kijkt moet hij/zij bereid zijn er heel wat tijd in te stoppen.

Ik denk, dat de enige mogelijkheid om iedereen een beetje tevreden te stellen is, dat men kan aangegeven dat er niets veranderd mag worden. Al kan ik me voorstellen dat admins dat liever niet te vaak hebben. Werkt voor hen toch prettiger, hoe je het wendt of keert. En de rechten van admins alsjeblieft niet gaan inperken.

Waarneming is ooit als opschrijfboekje begonnen. Dat punt is men al ver voorbij. Er worden nogal wat eisen aan de waarnemer gesteld. Heeft men een soort goed dan komt er nog commentaar over kleine dingen zoals het geslacht dat niet ingevuld wordt. Benaming van ondersoorten enz........dat gaat aardig ver. Leuk maar was nooit een eis. Ik beschouw de site als mijn opschrijfboekje en heb niet graag dat men ongevraagd mijn waarnemingen wijzigt. Evenals Marleen denk ik dat er vaak naar (nog) niet te beoordelen wordt gegrepen. Soms heb ik uren aan een soort besteed en ben dan eigenlijk teleurgesteld wanneer ik later zie dat die zomaar op (nog)niet te beoordelen gezet is.
« Laatst bewerkt op: april 13, 2019, 23:27:47 pm door Corryabbink »
met groet, Corry

Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 20   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.068 seconden met 21 queries.