Maar als die tags in de bijzonderheden komen van een waarneming (door een database query) en je een goede zoek functie in je eigen waarnemingen krijgt ben je er ook. is alleen wat meer typen bij het invoeren.
Helemaal prima wat mij betreft, tenminste wanneer je met die zoekfunctie dan niet alleen de waarnemingen, maar ook de waargenomen soorten per tag kunt oproepen.
Ik vraag me af of het niet gewoon kan zoals op veel andere sites. Woorden gescheiden door komma, in een apart veld.
Ik denk dat als je het commentaarveld ervoor gaat gebruiken, dat je dan grote kans hebt op ruis. Je hebt dan ook geen overzicht over gebruikte tags.
Als je na een tijdje vergeten bent welke tag je had gebruikt... Of je schrijft het net even anders...
Sorteren is dan ook lastig, denk ik. Als je het commentaarveld voor tags gebruikt.
En hoe kun je het dan evt aan anderen laten zien?
Als je bijv alle waarnemingen of soorten wilt laten zien, die bijvoorbeeld verstrikt zitten in afval,
of als je bijv een locatie monitort waar mensen huisvuil zetten en alle dieren die je daar hebt waargenomen.
Of weet ik veel. Hoe kan je die "verzameling", alles met die tag aan iemand anders laten zien?