Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 18   Omlaag

Auteur Topic: praatsessie nieuwe versie  (gelezen 21688 keer)

hiskodevries

• Forum beheerder
Re: praatsessie nieuwe versie
« Reactie #30 Gepost op: maart 06, 2019, 15:22:45 pm »

die lokatie snap ik wel. je hebt niet zo veel ruimte rondom een foto. op zich is voor een 'gewone' gebruiker de lokatie niet interessant
die naam gaat goed komen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Marco de Haas

• Admins
  • Admingroep: Cicaden
    • Facebook: Determinatie van planten en dieren
« Reactie #31 Gepost op: maart 06, 2019, 15:34:35 pm »

op zich is voor een 'gewone' gebruiker de lokatie niet interessant

En dit is dan weer een duidelijk stukje degredatie in de wetenschappelijke waarde van waarneming.nl. Komt er een website die geheel gericht is op leken, of iets waar ook de 'gevorderde' zich thuis voelt?

die naam gaat goed komen

Dat is in ieder geval mooi.

Maar ach, ik laat dit weer met rust. Telkens wanneer ik op de nieuwe site kom zijn er wel weer dingen verbeterd, maar kom ik ook weer nieuwe 'nadelen' tegen die mij voorlopig nog niet motiveren om de nieuwe website actief te gebruiken (helaas, want er zijn dus heus wel voordelen). Zodra er een volwaardige, goed functionerende nieuwe website klaar is zal ik deze zeker actief gaan gebruiken (so keep up the good work :duim:)!
Met vriendelijke groet, Marco de Haas
Validator cicaden

Oproepje cicade-waarnemingen: zie hier.
Waardplanten cicaden: zie hier.

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #32 Gepost op: maart 06, 2019, 15:47:00 pm »

dan krijg je wel zulke wangedrochten

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Marco de Haas

• Admins
« Reactie #33 Gepost op: maart 06, 2019, 15:59:02 pm »

Maar dat zie je toch enkel wanneer je er met de muis overheen gaat? En als je de foto uitvergroot heb je er al helemaal geen last meer van. Een andere optie is om (zoals op de oude site) de naam naast de datum te plaatsen en dan enkel het deel van de naam te tonen dat daar past (dat is sowieso het overgrote deel van de namen).
Validator cicaden

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #34 Gepost op: maart 06, 2019, 16:00:33 pm »

op een pc zie je dit altijd.
de gebiedsnaam tonen zal leiden dat alle foto`s die vervaagd zijn of op embargo gezet zijn niet meer in beeld komen

Marleen

• Member
« Reactie #35 Gepost op: maart 06, 2019, 16:26:18 pm »

de gebiedsnaam tonen zal leiden dat alle foto`s die vervaagd zijn of op embargo gezet zijn niet meer in beeld komen

Waarom? Dat was op de oude site toch ook niet?
Mijn waarnemingen zijn in Noorwegen, tenzij anders aangegeven.
- Determinatie tips & tools Noorwegen

Marco de Haas

• Admins
« Reactie #36 Gepost op: maart 06, 2019, 16:54:36 pm »

Het zal aan mij liggen, maar ik zie die info niet standaard over de foto staan.
Wat dat tweede betreft, als het op de oude site mogelijk was moet het in een nieuwe omgeving die 'met de tijd mee gaat' zeker kunnen.
« Laatst bewerkt op: maart 06, 2019, 18:11:17 pm door Marco de Haas »
Validator cicaden

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #37 Gepost op: maart 06, 2019, 16:57:41 pm »

Marco, laten we wel fatsoenlijk met elkaar om gaan. ik werk mij drie slagen in de rondte om het 'jullie' naar de zin te maken.
dan werken teksten als smoesjes als een rode lap.

Marco de Haas

• Admins
« Reactie #38 Gepost op: maart 06, 2019, 18:21:02 pm »

Marco, laten we wel fatsoenlijk met elkaar om gaan. ik werk mij drie slagen in de rondte om het 'jullie' naar de zin te maken.
dan werken teksten als smoesjes als een rode lap.

Ok, maar overal maar omheen blijven draaien zonder fatsoenlijke antwoorden is minstens even frustrerend. Geef mij maar gewoon een 'NEE' of 'Dat gaan we niet doen, want...', dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben. Onduidelijke antwoorden of reacties zonder antwoorden kan ik niks.
Ik vind het niet bepaald sterk om te zeggen dat vervaagde en verborgen foto's uit de overzichten worden gehaald terwijl dit op de oude website helemaal niet nodig was. Waarom zou dat in de nieuwe site opeens allemaal niet meer kunnen? Het zou al veel helpen als vanuit wrn.nl wordt gecommuniceerd waarop keuzes/aanpassingen in de nieuwe website zijn gebasseerd, kost misschien ook weer wat tijd, maar scheelt weer veel miscommunicatie en onduidelijkheden/frustratie bij de gebruikers (mits de keuzes goed onderbouwd zijn).
Validator cicaden

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #39 Gepost op: maart 06, 2019, 18:50:11 pm »

Marco, zie het document in het eerste topic in het wensen topic. Voorlopig zit daar werk genoeg in.
Als de nieuwe site nog niet naar jouw visie optimaal werkt kun je gebruik maken van de oude versie.

Rien Ondersteijn

• Member
« Reactie #40 Gepost op: maart 06, 2019, 21:25:58 pm »

ik vermoed om niet teveel ruimte ten koste van de foto verloren te laten gaan (ik vind het ook geen gezicht)
Ik zei al eerder dat je ruimte besparen kunt door de soort alleen bovenaan de foto-pagina te vermelden.Heb je meer over voor de achternaam en de vindplek.
Groene groe[n]tjes.Rien.

SlechtValk

• Betatest Herkenningsapp
  • *
    • Ondertekening
« Reactie #41 Gepost op: maart 06, 2019, 22:54:41 pm »

dan krijg je wel zulke wangedrochten

Dit geeft wel de behoefte aan om de mogelijkheid te hebben om meer info (behalve alleen een naam) op te kunnen geven...

Er zijn een aantal mensen die ook een webadres in hun naam zetten...
Misschien is het slimmer om dit gewoon te faciliteren... een veld met "Organisatie" en een veld met "Website" in het profiel...
Die twee velden hoeven natuurlijk niet overal vermeld te worden, zeker niet waar ruimte een schaars goed is, maar zet je dan wel bij de details van een waarneming...
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)

Na de paartijd gaan de vogels trekken.

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #42 Gepost op: maart 07, 2019, 09:19:04 am »

dit is het verschil
het wordt wel erg vol, dat krijg ik vast niet door de commissie.
Dan zijn dit nog voorbeelden met korte gebruikers en lokatienaam

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #43 Gepost op: maart 07, 2019, 12:30:03 pm »

Betere oplossing. De naam van de waarnemer en gebied worden dynamisch getoond. Niet genoeg ruimte : dan inkorten met een paar puntjes. Wel genoeg ruimte dan volledig tonen

Henri van Dodeweerd

• Member
« Reactie #44 Gepost op: maart 07, 2019, 13:17:54 pm »

Maar wat is dan de reden dat het over de foto moet komen te staan. Het kan er toch ook gewoon onder? Dan is de foto prima te zien en is het volgens mij nog overzichtelijk genoeg. Als je het over de foto zet, dan blijft het altijd storend, welke oplossing je ook kiest!
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #45 Gepost op: maart 07, 2019, 13:36:16 pm »

We hebben het over de thumbnails.

Henri van Dodeweerd

• Member
« Reactie #46 Gepost op: maart 07, 2019, 14:14:57 pm »

Klopt, ik ook!
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

SlechtValk

• *
    • Ondertekening
« Reactie #47 Gepost op: maart 07, 2019, 14:15:16 pm »

dit is het verschil
het wordt wel erg vol, dat krijg ik vast niet door de commissie.
Dan zijn dit nog voorbeelden met korte gebruikers en lokatienaam

Dergelijke rare overlopen gebeuren in de huidige versie ook al... (zie bijgevoegde afbeeldingen)

Maar wat is dan de reden dat het over de foto moet komen te staan. Het kan er toch ook gewoon onder? Dan is de foto prima te zien en is het volgens mij nog overzichtelijk genoeg. Als je het over de foto zet, dan blijft het altijd storend, welke oplossing je ook kiest!

Ik snap wel dat ervoor gekozen is om geen tekst tussen de foto's weer te geven... uit esthetisch oogpunt is dit een logische keus... ik vind het persoonlijk ook niet erg storend... als je info wilt weten, hover je even met je muis en krijg je die...

Het afkorten van de naam van de waarnemer vind ik wel storend... juist doordat het vaak niet goed gaat (bijv. bij tussenvoegsels) en met name door de associatie met berichtgeving over criminelen.
Het lijkt me dan mooier om de naam af te vullen tot kort voor de datum en dan dmv drie puntjes (net als lange soortnamen op homepage) af te kappen/korten.

Hein Nouwens

• Member
« Reactie #48 Gepost op: maart 07, 2019, 14:19:12 pm »

Tekst onder de foto (thumbnails) is mooist en overzichtelijk en scheelt een hele hoop gedoe met de muis om info op te halen. Waneer je de foto groter wil zien klik je er op.
Groet, Hein Nouwens

SlechtValk

• *
    • Ondertekening
« Reactie #49 Gepost op: maart 07, 2019, 14:52:46 pm »

Tekst onder de foto (thumbnails) is mooist en overzichtelijk ...

Dat is natuurlijk een kwestie van smaak... ik vind een lijst met thumbnails zonder tekst ertussen mooier...

Henri van Dodeweerd

• Member
« Reactie #50 Gepost op: maart 07, 2019, 15:12:55 pm »

Tekst onder de foto (thumbnails) is mooist en overzichtelijk ...

Dat is natuurlijk een kwestie van smaak... ik vind een lijst met thumbnails zonder tekst ertussen mooier...

Zo zie je maar dat het moeilijk te bepalen is wat nu esthetisch mooier is. Het blijven toch meningen...
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Henk Soepenberg

• Member
« Reactie #51 Gepost op: maart 07, 2019, 15:15:13 pm »

Betere oplossing. De naam van de waarnemer en gebied worden dynamisch getoond. Niet genoeg ruimte : dan inkorten met een paar puntjes. Wel genoeg ruimte dan volledig tonen

Wat mij betreft helemaal okay zo  :duim:

Douwe van der Ploeg

• Observado Admin
  • *
« Reactie #52 Gepost op: maart 07, 2019, 17:31:14 pm »

Mee eens, helemaal prima.
Douwe van der Ploeg

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #53 Gepost op: maart 07, 2019, 19:31:25 pm »

Voorlopig gaat de gebiedsnaam nog sneuvelen. Drie regels tekst is voor alsnog teveel. Daar moet eerst nog wat gemasseerd worden. Maandag verder

Rien Ondersteijn

• Member
« Reactie #54 Gepost op: maart 07, 2019, 20:57:01 pm »

Ik probeer t nogmaals [of heb ik iets gemist ? -of heb ik me niet goed uitgedrukt ?] :

Op de foto hoeft toch niet te staan 'zevenstippeling Lieveheersbeestje'. De soortnaam staat toch al boven aan de pagina ?
of is dat niet genoeg ?
Groene groe[n]tjes.Rien.

thijsdegraaf

• Gast

Rien Ondersteijn

• Member
« Reactie #56 Gepost op: maart 07, 2019, 22:44:44 pm »

Aha ....nou begrijp ik waarom de soort persé op de foto moet staan....
[ DE OUDE SITE WAS PERFECT-WAAROM MOET ZOMAAR IEMAND FOTO'S ZIEN VAN VAN ALLES DOOR ELKAAR...?
DAS ÉCHT VOOR DE TOERISTEN..DIE HUN TIJD MOETEN VERDOEN DOOR WAT PLAATJES TE KIJKEN -LIEFHEBBERS KIJKEN GEWOON BEWUST!-DUS PER SOORT]
Groene groe[n]tjes.Rien.

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #57 Gepost op: maart 07, 2019, 22:48:17 pm »

Rien, je slaat nu echt door, op de oude site staan dezelfde foto schermen. Algemeen, per soort, per gebruiker en per gebied

marcel234

• Member
« Reactie #58 Gepost op: maart 07, 2019, 23:24:33 pm »

Maar dat zie je toch enkel wanneer je er met de muis overheen gaat? En als je de foto uitvergroot heb je er al helemaal geen last meer van.
Op een laptop zie ik het alleen als er een muis overheen gaat. Lijkt me een goede oplossing. Als je er op klikt zie je nog afkortingen. Niet zo fijn, maar geen onoverkomelijk probleem toch?
https://waarneming.nl/locations/22872/photos/?

jck

• Member
« Reactie #59 Gepost op: maart 08, 2019, 08:57:46 am »

Ik weet niet of dit bij de Wensen besproken is...

Waarom is er gekozen voor Wikipedia als Externe referentie?

1. Zeker bij de insecten is dit soms een verslechtering. Bij veel beestjes staat alleen tot welke familie de soort behoort en wie de wetenschappelijke naam heeft gegeven? Die info hadden we op de oude site bovenaan iedere soortpagina.

2. De foto's op Wikipedia in de gelinkte pagina's zijn niet altijd betrouwbaar. Ik zie bij meerdere insecten foto's afkomstig van Comanster, die niet altijd betrouwbaar waren, toch? De foto's op de soortpagina + de foto's met een  :right: zijn toch veel beter dan een link naar een bron die men naar eigen inzicht mag veranderen.

3. Voorbeeld: er zijn prachtige websites die ik veel liever als Externe referentie zou zien. Wat te denken van Microlepidoptera.nl en Bladmineerders (.nl en .be) als je het over de kleine nachtvlinders hebt?

Excuses als dit allemaal eerder besproken is - ik heb de ontwikkelingen niet zo goed gevolgd.

James
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 18   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.036 seconden met 20 queries.