Is dit een ruigpootbuizerd?

Gestart door Barbara7913, februari 24, 2019, 09:18:19 AM

Vorige topic - Volgende topic

Barbara7913

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/167894218
Ruigpootbuizerd - Buteo lagopus gezien op 2019-02-23 De Marsen
Foto's:


Ik had de waarneming op onzeker willen zetten maar kon de optie op de nieuw site niet vinden  :'(
Groetjes Barbara

jeroen vinke

Ik waag me bij deze niet aan de determinatie, maar het knopje kan je vinden als je eerst het knopje van details aanvinkt.
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke

jeroen vinke

Citaat van: jeroen vinke op februari 24, 2019, 09:32:15 AM
Ik waag me bij deze niet aan de determinatie, maar het knopje kan je vinden als je eerst het knopje van details aanvinkt.
Misschien een beetje vreemd aangezien het niet echt een detail is of de waarneming zeker dan wel onzeker is.
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke

OlivierO

Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

ArjenDrost †

Waarom denk je aan ruigpoot? Ik zie eigenlijk niks wat die richting op wijst.

Barbara7913

Ik heb hem veranderd in buizerd.

Waarom ik aan ruigpoot dacht? Als ik de foto heel erg inzoom lijkt het net of de poten "bekleed" zijn. Dat zal dan gezichtsbedrog zijn  :blink:
Groetjes Barbara

mgieskens

Citaat van: Barbara7913 op februari 24, 2019, 14:13:27 PM
Ik heb hem veranderd in buizerd.

Waarom ik aan ruigpoot dacht? Als ik de foto heel erg inzoom lijkt het net of de poten "bekleed" zijn. Dat zal dan gezichtsbedrog zijn  :blink:
Of er hangen andere veren voor.
Als je kale poten ziet weet je zeker dat het geen Ruigpoot is, maar andersom is niet perse het geval. Of het moet wel heel duidelijk zijn dat het bevedering van het loopbeen betreft.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

frankneijts

Hoeveel 'Ruigpoten' ik hier al voorbij heb zien komen die overduidelijke 'blote poten' hadden weet ik niet meer maar het waren er héél veel. Dus als er dan s een beginnend vogelaar (neem ik aan tenminste Barbara?) zich hier meldt die klaarblijkelijk eerst ns goed naar die poten heeft gekeken, doet me dat heel veel plezier ..  B)
(Inderdaad lijkt het loopbeen hier bevederd maar dat moet gezichtsbedrog zijn want andere kenmerken zoals de staart kloppen niet voor Ruigpoot: een gewone Buizerd dus.)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Barbara7913

Iedereen bedankt voor de reacties. De volgende keer zal ik ook naar de andere kenmerken kijken en niet alleen naar de poten  :blink:

Ik blijf nog jaren een beginner aangezien ik hoop nog heel veel mij onbekende vogels tegen te komen  ;D
Groetjes Barbara