Hoofdmenu

Gewone hoornbloem?

Gestart door Hannie Luijten, februari 23, 2019, 20:16:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

Hannie Luijten

Aangezien men hier blijkbaar toch graag wat meer vragen zou zien, en ik toch een beetje een ongeduldig typetje ben:

Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het kost wat moeite om hem op het forum hier te krijgen nu de nieuwe site in de lucht is maar uiteindelijk lukt het wel.
Het betreft deze waarneming die geen goedkeuring wil krijgen en ik weet niet wat ik er verkeerd aan heb:
http://waarneming.nl/waarneming/view/167772369
Gewone hoornbloem - Cerastium fontanum gezien op 2019-02-20 Harfsen
Foto's:






bij voorbaat dank Hannie Luijten
Groet, Hannie

Rob Koelman

Citaat van: Hannie Luijten op februari 23, 2019, 20:16:37 PMAangezien men hier blijkbaar toch graag wat meer vragen zou zien, en ik toch een beetje een ongeduldig typetje ben

Say no more...  ;)


Citaat van: Hannie Luijten op februari 23, 2019, 20:16:37 PM
Het betreft deze waarneming die geen goedkeuring wil krijgen en ik weet niet wat ik er verkeerd aan heb:
...
Gewone hoornbloem - Cerastium fontanum gezien op 2019-02-20 Harfsen

Tsja, binnen drie dagen een validatie van een ingevoerde waarneming verwachten is wellicht wel wat teveel van het goede...  B)
Met vriendelijke groet, Rob

Hannie Luijten

Citaat van: Rob Koelman op februari 23, 2019, 21:00:54 PM
Citaat van: Hannie Luijten op februari 23, 2019, 20:16:37 PMAangezien men hier blijkbaar toch graag wat meer vragen zou zien, en ik toch een beetje een ongeduldig typetje ben

Say no more...  ;)


Citaat van: Hannie Luijten op februari 23, 2019, 20:16:37 PM
Het betreft deze waarneming die geen goedkeuring wil krijgen en ik weet niet wat ik er verkeerd aan heb:
...
Gewone hoornbloem - Cerastium fontanum gezien op 2019-02-20 Harfsen

Tsja, binnen drie dagen een validatie van een ingevoerde waarneming verwachten is wellicht wel wat teveel van het goede...  B)

Dag Rob!
Aangezien mijn ingevoerde planten i.h.a. binnen een uur na invoering gekeurd worden vraag ik mij na drie dagen inderdaad af wat ik niet goedgedaan heb. Maar je vindt de waarneming geen commentaar waardig helaas. Ik wacht al bijna een jaar op een reactie van jou op de vleermuis die ik je toegestuurd heb  :rolleyes: Dat kan ik toch niet echt ongeduldig meer noemen...


Groet, Hannie

Rien Ondersteijn

#3
Zoooo Rob...  :police:
Ik zou deze ook Gewone noemen, maar hiér heeft Hannie toch wel een rare Hoornbloem...
https://waarneming.nl/waarneming/view/167549462?_popup=1

[nl.met afbeeldingen van insect-later verwijderd].
Groene groe[n]tjes.Rien.

Hannie Luijten

 ;D  Maar wel een goedgekeurde!   B)
Groet, Hannie

Hannie Luijten

De kever is op zijn pootjes terecht gekomen, maar nu moet die Cerastium helaas weer over.
Bedankt Rien  :blink:
Groet, Hannie

Rob Koelman

Citaat van: Hannie Luijten op februari 23, 2019, 21:27:16 PMAangezien mijn ingevoerde planten i.h.a. binnen een uur na invoering gekeurd worden vraag ik mij na drie dagen inderdaad af wat ik niet goedgedaan heb

Waarnemingen 'in het algemeen binnen het uur na invoering goedgekeurd'? Dat is niet mijn ervaring. Er wordt op de website van waarneming.nl ook nergens gesteld dat ingevoerde waarnemingen binnen een dag gevalideerd worden.

Het kan blijkbaar niet vaak genoeg gezegd worden: admins zijn vrijwilligers die hun best doen om binnen redelijke termijn ingevoerde waarnemingen te valideren. Drie dagen is daarbij echt niet lang.


Citaat van: Hannie Luijten op februari 23, 2019, 21:27:16 PMMaar je vindt de waarneming geen commentaar waardig helaas.

Euh, dat zeg ik nergens. Verkeerde conclusie dus.


Citaat van: Hannie Luijten op februari 23, 2019, 21:27:16 PMIk wacht al bijna een jaar op een reactie van jou op de vleermuis die ik je toegestuurd heb  :rolleyes: Dat kan ik toch niet echt ongeduldig meer noemen...

Niet afdwalen, is geheel ander onderwerp. Dit topic gaat over een waarneming van een hoornbloem van drie dagen geleden. Die vleermuis is bovendien 'slechts' 10 maanden geleden...  B)

Met vriendelijke groet, Rob

Hannie Luijten

He Rob wat kan je toch zeuren.
Om nog even off topic te gaan aangezien je er zelf ook even ludiek op meent te moeten reageren: Dat die vleermuis bijna een jaar geleden is nou ja vooruit, maar dat je niet de moeite neemt te reageren als ik er naar vraag (4 maanden geleden, https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=420310.msg2203494#msg2203494) ) vind ik op zijn zachts gezegd niet netjes.

Mijn ervaringen met validatie van plantwaarneming zijn duidelijk niet gelijk de jouwe. En ik heb nergens gezegd dat validatie binnen een dag moet gebeuren. Ik weet heel goed dat het vrijwilligerswerk is en heel veel werk. Hoef je mij echt niet uit te leggen. Maar niets ontneemt mij het recht om de plant hier 3 dagen na invoer neer te zetten om anderen naar een mening te vragen. Dus ga alsjeblieft lekker slapen als je niets anders te doen hebt.
Groet, Hannie

nielseimers

#8
Heb je een vleermuisskelet opgestuurd naar Rob zonder er iets voor terug te krijgen? I believe you got "robbed"  :wacko:

Rob, heb je Hannie al 10 maanden laten wachten op reactie, dat is niet "koelman".  ;D Hannie is een welgewaarde waarnemer die haar best doet, opmeten die botjes, niet zo "bot" doen.  ;D

Wat betreft de Hoornbloem, hoe algemeen het geslacht en de meeste soorten ook zijn, ze zijn niet altijd gemakkelijk te onderscheiden. Ik ben er zelf momenteel niet goed in thuis, maar mogelijk dat iemand anders de verschillen in rozet stadium wel kan toelichten.


Hannie Luijten

Groet, Hannie

Rien Ondersteijn

#10
Citaat van: Hannie Luijten op februari 23, 2019, 22:12:29 PM
;D  Maar wel een goedgekeurde!   B)

Nu niet meer...[door verwijdering foto's van insect]
Groene groe[n]tjes.Rien.

Willemien Troelstra

Zo donkergroen, zo behaard en kruipend (overjarig) zou ik dit Gewone hoornbloem noemen.
groet, Willemien Troelstra

Hannie Luijten

Groet, Hannie

Rob Koelman

#13
Citaat van: nielseimers op februari 23, 2019, 23:53:37 PMHannie is een welgewaarde waarnemer die haar best doet

Allemaal leuk en wel, maar een validatie verwachten binnen drie dagen en bij uitblijven daarvan dan gelijk op het forum gaan navragen is niet zoals het hoort. Maakt niet uit (lees: 'zou niet uit moeten maken') om wie het gaat.

Ik heb ook waarnemingen die al een aantal weken, of zelfs maanden, 'open staan', maar ik wacht gewoon af...

Gelukkig ben ik geen admin (dus géén 'verplichtingen')...  :wacko:
Met vriendelijke groet, Rob

Willemien Troelstra

@Rob Ik vind het lief dat je het voor de planten-admins opneemt. Maar in dit geval vind ik het niet erg dat Hannie deze vraag stelde omdat ze hem al inleidde met:
"Aangezien men hier blijkbaar toch graag wat meer vragen zou zien, en ik toch een beetje een ongeduldig typetje ben:"

Dat gaf ruimte genoeg om de vraag te negeren als we geen zin hadden.
groet, Willemien Troelstra

Rien Ondersteijn

Groene groe[n]tjes.Rien.

Rob Koelman

Citaat van: Willemien Troelstra op februari 25, 2019, 22:20:46 PMDat gaf ruimte genoeg om de vraag te negeren als we geen zin hadden.

Ging om 'open deur', en die trap ik altijd graag in...  B)
Met vriendelijke groet, Rob