Audio Recorder met pre-rec

Gestart door Michaël Dagnelie, februari 21, 2019, 00:40:21 AM

Vorige topic - Volgende topic

Michaël Dagnelie

Hallo,

Ik ben op zoek naar een niet al te dure audio recorder met zo lang mogelijke pre-recording voor tijdens het vogelen/ trektellen. De modellen waarover hier informatie te vinden is, worden helaas veelal niet meer geproduceerd.

Kan ik het beste op zoek naar een tweedehands Sony PCM-M10 (met een pre-rec van 5 s)? Of zijn er nu of in een niet al te verre toekomst nog andere of betere opties?

Alvast bedankt!

migratorius

Met de Olympus LS-12 kom je aan twee seconden. Ik heb hem nooit op die stand, neem altijd constant op.

Kijk eens of er Philips DVT (Voice Tracer) recorders zijn met acceptabele kwaliteit.
De DVT 6010 heeft in elk geval 5 sec pre-recording, maar geen idee of die voor vogels geschikt is. Op xeno-canto staan ook opnames die met een Voice Tracer gemaakt zijn.

JanHein

Michaël Dagnelie

Bedankt voor de reactie.

De Olympus LS-12 had ik inderdaad als optie voor het geval ik geen betaalbare Sony PCM-M10 zou kunnen vinden en er geen andere recorders zijn met een langere pre-rec dan 2 s.

Die voice tracer kende ik nog niet, maar 5 s pre-rec klinkt in ieder geval goed!

Mensen ervaring met de Philips DVT 6010?

JacobBosma(Gr.)

Recorder in de pre-record-stand zetten kost volgens mij net zoveel batterij als continu aan hebben staan. Daarbij zul je zien dat je altijd net te laat bent met opnemen. Oftewel, wat Jan Hein zegt: gewoon altijd opnemen en wis elk half uur als er niks leuks op staat. En ik zou voor een Olympus gaan.
Groeten, Jacob Bosma

Michaël Dagnelie

Bedankt voor de reacties.

Ik had de Olympus LS-12 besteld, maar op de hoogste wav-opname bleek er dan nog maar 1 s pre-rec over te zijn. Dan heb je er inderdaad echt helemaal niets aan, dan ben je altijd te laat. Het verbaast me dus niks dat veel mensen de pre-rec nooit gebruiken. Ik vond de recorder er ook wel een beetje goedkoop uitzien, om eerlijk te zijn.

Ikzelf heb geluk gehad en snel gereageerd toen er toevallig een Sony PCM-M10 op marktplaats stond, voor de helft van de prijs als wat je er op ebay voor betaalt. Ik heb op ebay nog een nieuwe Deadkitten windjammer gevonden van de oude grijze variant, dus die komt binnenkort ook binnen.

Ik ben er erg blij mee, 5 s pre-rec is genoeg tijd om te reageren. Tijdens het trektellen zet ik hem desondanks gewoon ergens neer en laat ik hem wel continu opnemen. Voor de rest van het gebruik (tijdens het vogelen/rondlopen) zoek ik nu alleen nog een goed mechanisme om de recorder aan mijn bovenarm te kunnen bevestigen. Ik weet dat Diederik Kok een mooi systeem heeft van een of andere chinese site, alleen hij weet helaas niet meer precies welke. Ik heb wat telefoonhouders/armbanden via bol.com besteld, maar heb tot dusverre nog niet iets gevonden waar ik echt tevreden mee ben.

Wat voor bevestigingssysteem voor de recorder gebruiken jullie?

Alvast bedankt!

Tukkerbird

Ik heb Diederik kok ook een paar gezien met de recorder aan zijn arm , voor mijn gevoel leek me dat altijd heel onhandig qua snel opnemen. :blink:
Zelf gebruik ik altijd een heuptas waar ik de recorder en batterijen in heb zitten, alleen als ik op wil nemen en bijvoorbeeld door het bos loop dan heb ik hem gewoon in de hand om maar zo snel mogelijk te kunnen opnemen{2 sec pre-rec}